رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عملیات های فتح ‌المبین و بیت‌المقدس نتیجه جنگ را به نفع ایران تغییر داد

«محمد جوانمرد» رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: عملیات های فتح المبین و بیت المقدس نتیجه جنگ را به نفع ایران رقم زد و از آن به بعد ابتکار عمل در میدان های جنگ بدست ایران افتاد.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ - 24May 2018

عملیات های فتح ‌المبین و بیت‌المقدس نتیجه جنگ را به نفع ایران تغییر داد«محمد جوانمرد» رزمنده دوران دفاع مقدس و از نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی خرمشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در تبریز، در توضیح عملیات «الی بیت المقدس» اظهار داشت: پس از انجام عملیات «فتح المبین» در دوم فروردین 1361 عملیات «الی بیت المقدس» با هدف آزادی سازی 5400 کیلومتر از خاک میهن اسلامی و آزادی خرمشهر صورت پذیرفت که از دهم اردیبهشت شروع و تا سوم خرداد 61 ادامه داشت و این در حالی بود که بعثی ها با احداث استحکامات و اقدامات مهندسی و دفاعی بسیار عظیم شهر خرمشهر را به یک دژ مستحکم و غیر قابل تصرف در آورده بودند.

رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در آن زمان تبلیغات وسیعی توسط صدام علیه ایران انجام گرفته بود، افزود: عراق با تبلیغات وسیعی که به راه انداخته بود، تحلیل ها و باور جهانی را به این ترتیب تغییر داده بود که به دلیل برتری توان نظامی عراق و وسعت اراضی تصرف شده توسط نیروهای نظامی صدام، عراق پیروز میدان است و صدام همواره شعار می داد که ما آمده ایم تا بمانیم.

جوانمرد با اشاره به وعده صدام در خصوص بازپس‌گیری مجدد خرمشهر توسط ایران، تاکید کرد: صدام می گفت اگر ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، من بصره را نیز به آنها خواهم داد تا اینکه عملیات های فتح المبین و بیت المقدس  نتیجه جنگ را به نفع ایران رقم زد و از آن به بعد ابتکار عمل در میدانهای جنگ بدست ایران افتاد.

وی ادامه داد: بعد از عملیات فتح المبین هیچ تحلیل گر نظامی و سیاسی در ذهنش خطور نمی کرد که ایران بتواند در یک فاصله بسیار کم عملیات بزرگی مانند بیت المقدس را اجرایی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها