امیر حاتمی:

توان دفاعی ما در خدمت کشورهای منطقه خواهد بود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: توانمندی‌های دفاعی ما به غیر از کشور‌هایی که حکام آن‌ها با آمریکا و رژیم صهیونیستی رابطه دارند در خدمت کشور‌های منطقه است.
کد خبر: ۲۹۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ - 25May 2018

توان دفاعی ما در خدمت کشورهای منطقه خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم گرامی‌داشت روز دزفول با بیان اینکه روز دزفول از روزهای مهم تاریخی کشور است، اظهار داشت: دفاع مقدس ما درس های آموختنی بسیاری دارد به همین جهت از هر بعدی که به آن نگاه می کنیم، عبرت آموز است.

وی افزود: در دفاع مقدس آموختیم که برای کسب موفقیت باید بر روی پای خود بایستیم؛ موضوعی که امروز به آن عمل کردیم زیرا با همین درسی که آموختیم اکنون تمام نیازمندی های نیروهای مسلح در بخش های مختلف را خودمان تامین می کنیم و در این راه از کسی هم اجازه نمی گیریم.

امیر حاتمی ادامه داد: امروز دشمنان ما که در صدر آنها آمریکا قرار دارد به دنبال آن هستند تا قدرت دفاعی ما را محدود کرده و با آن مقابله کنند البته از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان را مورد تحریم قرار دادند و محدودیت های متعددی را برای آن ایجاد کردند و آن روز هم که عهد بستند، به آن پایبند نبودند و عهد شکنی کردند؛ اقدامی که باعث مفتضح شدن آن ها مقابل چشمان مردم جهان شد.

وی با تاکید بر اینکه با تکیه بر قدرت دفاعی عزت خود را حفظ خواهیم کرد، بیان داشت: روزی که هواپیمای مسافری ما را بر فراز خلیج فارس ساقط کردند و فرمانده آن ناو آمریکایی را مورد تشویق قرار دادند اگر توانمندی های دفاعی امروز را داشتیم، آن ناو را به قعر دریا می فرستادیم به نحوی که حتی جسد فرمانده این ناو هم به دست نیاید.

وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال محدود کردن مولفه های قدرت ملی ما هستند، تاکید کرد: دشمن ما در منطقه آمریکا و رژیم صهیونیستی است و سایر کشورها همسایگان ما هستند و با آنها روابط دوستانه داریم البته به غیر از برخی کشورها که حکام آنها با دولت های آمریکا و اسرائیل همکاری می کنند اما در رابطه با سایر کشورهای منطقه توان دفاعی کشورمان در خدمت آن ها هم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توانمندی های دفاعی ما علیه کسانی بکار گرفته می شود که بخواهند علیه مردم کشورمان تعدی داشته باشند، گفت: برخی ها یاوه ها و حرف هایی می زنند که در شان خودشان است در حالی که آن ها باید تاریخ را بخوانند؛ غربی ها این راه را رفتند و دیدند نمی توانند مقابل ملت ما کاری از پیش ببرند چون ملت ما درس آموخته مکتب امام خمینی و مقام معظم رهبری است.

امیر حاتمی ادامه داد: اما چه کنیم که آنها آرزوهای خود را در دهان کسانی می بینند که نسبت به این ملت حقد و کینه دارند، امروز چشم و گوششان به دهان کسانی است که در برابر ملت ما از صدام هم منفور هستند؛ اینها منافقینی هستند که در دامان کاخ سفید پناه گرفتند.

وی همچنین اظهار داشت: ملت ایران هر چقدر هم مشکل داشته باشد این مشکلات مربوط به خودمان است لذا اینها نباید فکر کنند می توانند ذره ای در صف ملت و انسجام مردم و مسئولین خدشه وارد کنند؛ معلمان و کارگران وقتی تجمع می کنند هر چند این تجمع صنفی است اما اول شعار آن ها مرگ بر آمریکا سر می دهند.

وزیر دفاع در ادامه اضافه کرد: مردم کشورمان قطعا در برابر حرکت جدید شما انسجام و یکپارچگی خواهند داشت و راه مستقیم انقلاب اسلامی را ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: دشمن را شناختیم و به وظیفه خود عمل کرده و لحظه به لحظه قدرت دفاعی کشورمان را افرایش خواهیم داد تا دشمن بداند هیچ لحظه ای دستش به خاک ما نخواهد رسید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها