نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رمضان مکتب خودسازی و جامعه سازی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، ماه رمضان را مکتب خودسازی و جامعه سازی برشمرد.
کد خبر: ۲۹۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 27May 2018

ماه رمضان، مکتب خودسازی و جامعه سازی است/// این خبر رو لطفا در سایت بارگذاری کنید دیروز اینترنت اداره مشکل داشت و تا ساعت 3 که اداره بودم نشد در سایت بزارم برای همین به ناچار امروز فرستادم.ممنونبه گزارش دفاع پرس از بجنورد، حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: در دعای ماه رمضان داریم (اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک) یعنی خداوندا بدحالی ما را تبدیل کن به حال خوش و در دعای دیگری داریم (اللهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین) یعنی خداوندا مفاسد جامعه اسلامی را اصلاح بفرما.

وی افزود: در قرآن آمده که خداوند هیچگاه مسیر یک ملت و سرنوشت یک جامعه را دگرگون نمی کند مگر آنکه مردم با اراده خودشان در سرنوشت جامعه تحول و تغییر ایجاد کنند و این دو دعا در واقع دو حوزه فرد و جامعه را ترسیم می کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مکتب خودسازی و جامعه سازی است، گفت: ماه رمضان آمده است تا هم فرد فرد ما را منقلب کند و هم جامعه ما را به سمت و سوی خوبی ها جهت سازی کند.

یعقوبی عنوان کرد: در ماه رمضان باید دو جهاد اکبر و جهاد افضل تحقق یابد یعنی در این ماه باید با صفاتی که تو را به سوی بدی می کشاند مقابله کنی که در واقع جهاد اکبر است.

وی ادامه داد: بعد از جهاد اکبر جهاد افضل است یعنی بعد از اینکه توانستی خود را صالح کنی حال باید به فکر اصلاح جامعه خود باشی؛ باید نسبت به مفاسد جامعه بی تفاوت عمل نکنیم و در مبارزه با منکرات تماشاگر نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر دریای فضایل است و همه واجبات و فرائض دین براساس امر به معروف و نهی از منکر شکل می گیرد و در واقع امر به معروف و نهی از منکر یک نوع جهاد افضل است.

امام جمعه بجنورد یادآور شد: متاسفانه در جامعه برخی از مردم علنی اقدام به روزه خواری می کنند که در اینجا جهاد افضل خود را نشان می دهد و باید با امر به معروف و نهی از منکر با این افراد برخورد شود.

یعقوبی عنوان کرد: کسانی کربلایی و عاشورایی می شوند که در کلاس رمضان درست تربیت شده باشند، کسانی می توانند امام حسین (ع) را یاری کنند که قبل از آن جهاد اکبر را پشت سر گذاشته باشند.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: کسانی توانستند خرمشهر را آزاد کنند که قبل از آن خودشان را از هوای نفس آزاد کرده بودند و به طور کلی کسی می تواند در مقابله با دشمن پیروز شود که قبل از آن در دو جهاد اکبر و جهاد افضل پیروز شده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان تاکید کرد: در ماه رمضان نباید فرصت هایی از جمله فرصت هم دردی با بی نوایان، کمک مالی کردن به آن ها و افطاری دادن به نیازمندان را از دست داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها