تحرکات نظامی ترکیه در مرز سوریه

ترکیه نیروهای زرهی خود را در منطقه کوهستانی نزدیک به سوریه و در نزدیکی مناطق ساحلی دو کشور مستقر کرد.
کد خبر: ۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳ - 09September 2013

تحرکات نظامی ترکیه در مرز سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با افزایش تعاملات سیاسی دولتمردان امریکایی با مقامات دیگر کشورها برای همراهی با حمله احتمالی به سوریه و اعلام استقبال دولت ترکیه از این اجرای حمله، نیروها و تجهیزات زرهی ترکیه در مناطق مرزی نزدیک به سوریه اعزام و مستقر شدند.

به گزارش "ترند": ترکیه در راستای آمادگی در صورت اجرای حمله احتمالی به سوریه، نیروها و تجهیزات زرهی خود را در پایگاهی در کوهستان "کل" در مجاورت منطقه ساحلی مرزی با سوریه مستقر کرد.

گفتنی است ترکیه در حالی به منظور آمادگی برای حمله امریکا به سوریه نیروهای خود را در منطقه مرزی افزایش داده است که ضمن تشویق و تحریک کشورهای دیگر برای اجرای این حمله سخنان متناقضی از سوی مقامات آن در مورد مشارکت در حمله احتمالی به سوریه منتشر شده است؛ بدین شکل که برخی مقامات ترک اعلام کرده بودند با وجود آمادگی برای حمایت لجستیک از حمله به سوریه به طور مستقیم در این حملات شرکت نخواهند کرد ولی برخی مقامات رسمی دیگر این کشور با اظهارنظرات متناقضی آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات نظامی علیه دولت بشار اسد اعلام داشته اند.

شایان ذکر است طی دو هفته اخیر دولت ترکیه نیروهای نظامی خود را در دیگر مناطق مرزی با سوریه افزایش داده است و تجهیزات و نیروهای نظامی زیادی را در مناطقی مانند "انطاکیه" و "هاتای" مستقر کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها