پیشکسوت دفاع مقدس:

سردار شهید «منصوری» عاشق شهادت بود

پیشکسوت دفاع مقدس گفت: سردار شهید «سیدعلی منصوری» در دوران دفاع مقدس چندین مرتبه تا مرز شهادت پیش رفته بود، اما مفتخر به جانبازی شد. او عاشق شهادت بود و حسرت شهادت همرزمان شهیدش را بر دل داشت. تقدیر الهی بر این بود که مدال شهادت، در راه دفاع از حرم آل‌الله و در کربلای «خان­‌طومان» به این فرمانده دلاور خراسانی اعطا شود.
کد خبر: ۲۹۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 11June 2018

سردار شهید «منصوری» عاشق شهادت بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از نیشابور، به مناسبت دومین سالگرد شهادت فرمانده شهید جبهه مقاومت سردار شهید «سیدعلی منصوری» مراسم بزرگداشتی با حضور سرهنگ «سیدعلی‌اکبر حسینی» فرمانده سپاه شهرستان نیشابور، سرهنگ «محمود عبدی» جانشین فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع)، سرهنگ «سیدجعفر حسینی» معاون هماهنگ کننده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع)، مسئولان محلی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا امروز (دوشنبه) در حسینیه کاخانی­‌های مقیم نیشابور برگزار شد.

در این مراسم «مجتبی عندلیب» از پیشکسوتان دفاع مقدس و از همرزمان سردار شهید «سیدعلی منصوری» در دوران دفاع مقدس در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: من در سال 1362 در تیپ ویژه شهدا با سردار شهید «منصوری» آشنا شدم. این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس رشادت­‌های بسیاری از خود نشان داد. سردار شهید «منصوری» در اکثر شناسایی‌ها حضور داشت که این نشان از شجاعت این فرمانده خراسانی داشت.

وی افزود: از دیگر ویژگی­‌های فردی شهید منصوری می­‌توان به مدیریت و برنامه­‌ریزی دقیق او اشاره کرد. در بُعد عبادی نیز همیشه دائم الوضو بود و به من و دیگر همرزمانش توصیه می­‌کرد که سعی کنیم نماز را اول وقت بجا بیاوریم.

عندلیب خاطرنشان کرد: من در دوران دفاع مقدس در غرب کشور و شهر «کامیاران» در کنار سردار شهید «سیدعلی منصوری» بودم و از تجربیات او بهره‌مند شدم. او در پاکسازی و بیرون راندن عناصر کومله و دمکرات در شهرها و روستای غرب کشور نقش تأثیرگذاری داشت و در این مأموریت‌­ها رشادت‌­ها و شجاعت‌­های بسیاری از خود نشان داد.

این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ایران در استان کردستان 260 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داشت. سردار شهید «منصوری» با اشرافی که بر منطقه غرب داشت نسبت به این خط مرزی و تداوم آن تا جنوب کشور آشنایی کامل داشت.

عندلیب گفت: سردار شهید «منصوری» در دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور چشمگیری داشت و در این دوران چندین مرتبه تا مرز شهادت پیش رفت و در نهایت به فیض جانبازی نائل شد. او عاشق شهادت بود و حسرت شهادت همرزمان شهیدش را بر دل داشت اما مقدر الهی این بود که مدال شهادت در راه دفاع از حرم آل الله و در کربلای «خان طومان» به او اعطا شود.

در ادامه این مراسم «سیدمحسن منصوری» فرزند سردار شهید «سیدعلی منصوری» در سخنانی به تشریح سیره عملی این شهید والامقام پرداخت.

سردار شهید «سیدعلی منصوری» سومین شهید مدافع حرم شهرستان نیشابور است که در 20 خردادماه سال 1395 در حالی که مسئولیت فرماندهی محور را بر عهده داشت در منطقه «کفر حمره» در نزدیکی «خان ­طومان» به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها