حسینی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

آمریکا برای حفظ ثبات رژیم صهیونیستی نیازمند تروریست ها در منطقه است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سخنان اوباما که گفته بقای رژیم صهیونیستی برای ما مهم است، اشاره کرد و گفت: آمریکا برای حفظ رژیم اشغالگر قدس نیاز به مناقشات و ایجاد درگیری در منطقه دارد.
کد خبر: ۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ - 29September 2014

آمریکا برای حفظ ثبات رژیم صهیونیستی نیازمند تروریست ها در منطقه است

سید باقر حسینی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص ائتلاف مقابله با داعش و نقض هوایی کشورعراق و سوریه، اظهار داشت: آمریکا و کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف، به دنبال مدیریت کردن گروه داعش در منطقه خاورمیانه هستند تا بتوانند با مدیریت کردن این گروهک تروریستی به هدف اصلی خود که حفظ بقای رژیم صهیونیستی و انتقام از مقاومت است، دست یابند.

وی در ادامه افزود: بخشی از گروهک تروریستی داعش به دلیل این که از آمریکا در منطقه حمایت نمی کردند و در تلاش بودند تا از دستورات آمریکا عدول کنند، لذا مقامات آمریکایی برای مقابله با این گروه تندرو داعش به دنبال تدوین راهکار بودند که ائتلاف مقابله با داعش بهانهای مناسب برای از بین بردن گروهک بد تروریستی در منطقه است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سخنان اوباما که گفته بقای رژیم صهیونیستی برای ما مهم است، اشاره کرد و گفت: آمریکا برای حفظ رژیم اشغالگر قدس نیاز به مناقشات و ایجاد درگیری در منطقه دارد تا ملت های مسلمان منطقه را که حامی مقاومت در فلسطین و لبنان و غزه هستند به خود مشغول و از هدف اصلی یعنی مقابله با صهیونیست و تروریست درمنطقه دور بمانند.

نماینده مردم زابل و زهک اظهار داشت:آمریکا برای رسیدن به اهدافش در منطقه نیازمند تروریستها است، لذا هیچگاه نمی تواند در منطقه خاورمیانه با این گروهکهای تروریستی مقابله کند.

حسینی در ادامه به عدم حضورایران در ائتلاف مقابله با داعش اشاره و بیان داشت: با توجه به این که هدف آمریکا در ائتلاف مقابله با داعش حفظ اسرائیل است لذا جایگاهی ندارد که ایران عضو این ائتلاف باشد چرا که هدف ایران مقابله با اسرائیل و هر گروه تروریستی دیگر در منطقه است.

وی افزود: اگر آمریکا می خواهد، با تروریست ها مقابله کند بهترین راهکار این است که از این گروهکها در منطقه حمایت نکند و اجازه دهد تا ملتهای منطقه توانایی رویارویی با این گروهکهای تروریستی را دارند با این گروهکها مقابله کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: تشکیل ائتلاف مقابله با داعش نشان داد که شرایط منطقه خاورمیانه اصلا به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست و وضعیتی که امروز در سوریه و عراق هستیم نشان می دهد که شرایط به نفع نیروهای مقاومت است.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها در منطقه به دنبال این هستند که تروریست های افراطی را که برای آنها خطرناک است را نابود و از تروریست های به قول خودشان خوب را حمایت کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: هر چه کشورهای منطقه درگیر اختلافات داخلی باشند، کشورهای غربی و آمریکا بهتر می توانند به استحکام و استقرارخود در منطقه خاورمیانه بپردازند.

اروپایی ها در نظر دارند تا راه خود را از آمریکا در مذاکرات با ایران جدا کنند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص مذاکرات هستهای ایران با گروه 1+5، گفت: اخیرا مقامات اروپایی در گفتگو با مقامات ایرانی بیان کردهاند که در مذاکرات هستهای این آمریکا است که با مسأله هسته ای ایران مشکل دارد نه کشورهای اروپایی.

حسینی در ادامه خطاب به تیم مذاکره کننده ایران، گفت: تیم مذاکره کننده ایران در مذاکره با کشورهای 1+5 بر سر مسأله هسته ای باید مراقب نیرنگ آمریکا در مذاکرات باشند، چرا که دولتمردان این کشوربه دنبال این هستند تا با تشدید تحریمها، ایران اسلامی را در زمینه پژوهش و تحقیق در میان دیگر کشورها ضعیف جلوه دهند و با تحریم ها جلوی پیشرفت ایران در صنعت را بگیرند، لذا در مذاکرات به کشورهای دیگر فشار میآورند تا  مذاکرات،  به سمت فرسایشی شدن سوق یابد.

حسینی با بیان این مطلب که کشورهای اروپایی بارها مطرح کرده اند که در بحث مذاکرات هسته ای با ایران در نظر دارند تا راه خود را از آمریکا جدا کنند، اظهار داشت: امروز ضرورت دارد تا اعضا گروه 1+5 باید بجای این که در مذاکرات به دنبال اجرای اهداف آمریکا باشند به منافع خود در مذاکرات توجه کنند.

 این نماینده مردم در خانه ملت به گزارش اخیر سازمان انرژی اتمی در خصوص مسأله هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: امروز تمام دنیا با گزارشاتی که سازمان انرژی اتمی در مورد برنامه هسته ای ایران منتشر کرده است، متوجه شده اند که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست و تهدیدی برای کشورهای منطقه و جهان بشمار نمی روند.

وی افزود: ایران کشوری است که به فکر صلح و آرامش کشورهای منطقه و جهان است لذا ادعاهای آمریکا در مورد انرژی هسته ای ایران بی مورد است و امیدواریم که کشورهای گروه1+5 متوجه شوند که چه راه اشتباهی را در مذاکرات می روند.

نماینده مردم زابل و زهک در خانه ملت خطاب به تیم مذاکره کننده ایران و دولتمردان ایرانی، گفت: دولت و تیم مذاکره کننده ایران باید در مقابل کارشکنیهای آمریکا در مذاکرات اخیر، خروج از "ان پی تی" را بر روی میز مذاکره بگذارند، چرا که امروز شاهد هستیم، کشورهایی همچون اسرائیل که معاهده "ان پی تی" را امضا نکرده اند به راحتی برنامههای هسته ای خود را اجرا می کنند بدون این که کسی بخواهد از آنها سوال کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به  صحبت های عراقچی که گفته مواضع آمریکاییها  در برابر مسائل هسته ای ایران تغییرکرده است، گفت: رفتار دو گانه آمریکا در بحث هسته ای ایران به این معنا است آنها در تلاش هستند، تا مذاکرات را لوث کنند.

وی با بیان این مطلب که در مذاکرات مسأله مهم  واساسی این است که آیا برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است یا خیر؟ گفت: صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران با گزارشات سازمان انرژی اتمی کاملا مشخص شده است و اگر آمریکا بخواهد در بقیه موارد و موضوعات داخلی کشورمان دخالت کند باید بداند که ملت و رهبر معظم انقلاب و مقامات دولتی اجازه عبور از خطوط قرمز نظام و کشور را به آنها نخواهند داد.

هدف آمریکا از تحریم ها، جلوگیری از سرعت پیشرفت ایران در زمینه های مختلف است

حسینی همچنین در رابطه با  تاثیر دفاع مقدس در ایستادگی مقابل زورگویان عالم به خصوص در بحث مذاکرات هسته ای، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت هایی است که نتیجه آن عزت و سربلندی برای کشور و رسیدن به خودباوری است که توانسته ایم امروز در مقابل استکبار بایستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروز دستیابی به دستاوردهای نظامی، اقتدار و سربلندی کشور را مدیون خون شهدا و اثرات دفاع مقدس می دانیم، گفت: آنچه که در حال حاضر مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، این است که دولتمردان و تیم مذاکره کننده باید این اصل را در مذاکرات با گروه 1+5 مورد توجه قرار دهند تا مذاکرات عزت مندانه و به گونه ای باشد که دستاوردهایی را که از ابتدای انقلاب تا کنون با خون شهدا به دست آورده ایم را حفظ کرده و خدشه ای به آن وارد نشود.

وی با اشاره به این که امروز ایران اسلامی امید تمام ملت آزاده جهان است، اظهار داشت: جهان اسلام در این شرایط از ما انتظار دارد که نه تنها خودمان را از این بحرانی که آمریکا و غربی ها برای ما درمنطقه به وجود آورده، خارج کنیم، بلکه دست آنها را هم برای رهایی از چنگال استکبار بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یاد آور شد: هدف آمریکا از  تحریمها و تشدید آن، محدود کردن ما در مسئله هسته ای و ایجاد موانع این است که جلوی سرعت  پیشرفت جمهوری اسلامی را در زمینه های مختلف علمی، صنعت و تکنولوژی گرفته یا کند، کند.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از هدف های ما در مذاکرات کم کردن زمان مذاکرات است تا بتوانیم سریعتر در مذاکرات به نتیجه برسیم، چرا که طولانی شدن مذاکرات، خواسته و هدف دشمن است.

وی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضربه دلیل طولانی شدن روند مذاکرات، ما نمی توانیم به راحتی نفت خود را به فروش برسانیم  و کسب درآمد کنیم، اظهار داشت: دولت باید برای عبور از این مشکلات اقتصادی، علی رغم تحریم ها، باید به بحث اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بدون نفت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است،  توجه شایانی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار