مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه:

اردو‌های جهادی باید به سمت تولید و کارآفرینی باشد

«محمد احسان امیر بیگی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: جهت گیری اردو‌های جهادی در مناطق محروم باید به سمت اقتصاد، تولید و کارآفرینی باشد اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور مقاومتی باشد، باید رویکرد مردم به سمت تولید باشد.
کد خبر: ۲۹۶۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ - 19June 2018

اردو‌های جهادی باید به سمت تولید و کارآفرینی باشدبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «محمد احسان امیر بیگی» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه اظهار داشت: اردوهایی جهادی مقصدش مناطق محروم کشور و موضوعش تلاش برای ساخت و ساز و آبادنی آن مناطق است. اردوهایی که این سال‌ها رونق خاصی به خود گرفته است و کمتر دانشجویی را می‌توانید پیدا کنید که به بهانه این اردوها حداقل یک بار پایش به مناطق محروم کشور باز نشده باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: تابستان امسال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب، کار آفرینی را به مردم این منطقه آموزش خواهد داد.

امیربیگی بیان داشت: بیکاری، درآمد پایین، سطح پایین کیفیت زندگی و نبود زیر ساخت‌های مناسب و... از جمله عوامل مهاجرت روستائیان محسوب می‌شود که این مهاجرت علاوه بر تأثیرات منفی فرهنگی و اجتماعی، پیامدهای منفی اقتصادی در سطح خرد و کلان را نیز به همراه دارد.

 وی گفت: کارآفرینی در روستا و خودکفا ساختن روستائیان از طریق آموزش‌های لازم و فراهم ساختن بسترهای مناسب فعالیت کشاورزی و دامپروری و استفاده از تعاونی‌های روستایی می تواند علاوه بر بهبود کیفیت زندگی اهالی روستا از طریق فعالیت‌های عمرانی و بهداشتی باعث ایجاد شرایط مناسب برای آنان شود. اردوهای جهادی می تواند  یکی از کلیدی‌ترین راه‌حل‌ها در ریشه کنی بیکاری و رکود اقتصادی مناطق روستایی و کاهش سرعت جریان مهاجرت باشد.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه عنوان داشت: فعالیتی که تاکنون اردوهای جهادی انجام داده‌اند در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی در راستای محرومیت زدایی از مناطق هدف و تسریع در روند خدمت گذاری دولت به مناطق محروم بوده است، یک حساب سرانگشتی کافی است تا میزان خدمات ارائه شده توسط این جوانان جهادگر ارزیابی اقتصادی شود.

 وی گفت: شناخت قابلیت‌های اقتصادی و بررسی مشکلات و توانمندی‌های اقتصادی مناطق محروم کشور به شکل‌گیری یک اطلس جامع از وضعیت اقتصادی، معیشتی و نیازمندی‌ها و توانمدنی‌های اقتصادی مردم مناطق مختلف می‌انجامد که البته چنین کاری فقط و فقط از فضای جهادی چنین تشکل‌ها و اردوهایی بر خواهد آمد.

 امیر بیگی در پایان افزود: با عزم ملی و مدیریت جهادی با افزوده شدن توان تشکل‌های جوان و نسل سومی جهادی می‌توان جهش عظیمی به سمت خودکفایی و ساخت و ساز کشور ایجاد کرد. جهشی که مبتنی بر تفکر انقلابی و جهادی و با رویکرد استقلال محور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار