مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

تعهد، ایمان، اخلاص و نوآوری پزشکان رزمنده ما باید در دانشگاه های دنیا تدریس شود

سردار علیپور گفت: ما نسل دوران جنگ این ادعا را به چشم خود مشاهده کردیم که چگونه پزشکان ما با کمترین ابزار و امکانات، سخت ترین عمل ها و درمان ها را انجام دادند و این کارها باید ثبت و در دانشگاه های معتبر پزشکی دنیا تدریس شوند.
کد خبر: ۲۹۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ - 24June 2018

تعهد، ایمان، اخلاص و نوآوری پزشکان رزمنده ما باید در دانشگاه های دنیا تدریس شودبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، اولین جلسه هم اندیشی برای بررسی نقش جامعه پزشکی خوزستان در دفاع مقدس و ایجاد موزه تاریخ پزشکی در دفتر مدیریت بیمارستان حضرت امام(ره) اهواز برگزار شد.

سردار «محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در این جلسه بر ضرورت تاسیس فضایی برای بروز توانمندی های پزشکی استان تاکید و اظهار داشت: کجای دنیا را سراغ دارید که 4 پزشک متعهد و متخصص، جان خود را به خطر بیندازند تا بلکه جان یک رزمنده را نجات دهند.

وی افزود: تعهد، ایمان، اخلاص و نوآوری پزشکان ما در دنیا بی نظیر است و ما نسل دوران جنگ این ادعا را به چشم خود مشاهده کردیم که چگونه با کمترین ابزار و امکانات، سخت ترین عمل ها و درمان ها را انجام دادند و این کارها باید ثبت و در دانشگاه های معتبر پزشکی دنیا تدریس شوند.

سردار علیپور تصریح کرد: جامعه پزشکی خوزستان بنا به ضرورت از قلب مطب ها و شهرها بیرون زدند و خود را به بیمارستان های صحرایی رساندند تا بتوانند خدمات لازم را به رزمندگان ارائه بدهند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: باید فضایی بکر در یک مرکز درمانی اهواز ایجاد شود تا تاریخ پزشکی جنوب در گذر زمان از دوران انقلاب و خدمات ارزنده و بی بدیل این جامعه در طول 8 سال دفاع مقدس نیز به شکل ویژه ای در آن دیده شود تا دانشجوی پزشکی امروز و دیگر اقشار جامعه بدانند که پزشکان متعهد ما چه خدمات خارق العاده ای را در جبهه های حق علیه باطل به انجام رساندند و چه شاهکارهای پزشکی ارائه دادند که می تواند منبعی برای همه پزشکان دنیا باشد.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد تا طبق برنامه ای تاریخ شفاهی پزشکان رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس خوزستان احصا، تدوین و منتشر شوند تا خدمات این عزیزان به نسل امروز معرفی و در قالب محتوایی به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان انتقال یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار