نمایش و نقد مستند «ترور سرچشمه» با حضور مهدویان

مستند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در فرهنگسرای انقلاب اسلامی نمایش داده و نقد می‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ - 30June 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند «ترور سرچشمه» به کارگردانی محمدحسین مهدویان ساعت 16 روز یکشنبه، دهم تیرماه با کارگردان، ناصر هاشم‌زاده منتقد و یعقوب توکلی پژوهشگر تاریخ معاصر در فرهنگسرای انقلاب اسلامی نمایش داده و نقد می‌شود.

بنا بر این گزارش، مستند ترور سرچشمه ساخته محمدحسین مهدویان در سال 1396 است. «ترور سرچشمه» جدیدترین فیلم محمدحسین مهدویان کارگردان سینمای داستانی و مستند است. مستند «ترور سرچشمه» راوی روزها و ساعت‌های سخت هفتم تیرماه سال 1360 است؛ روزی که انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی واقع در خیابان سرچشمه تهران باعث می‌شود تا دکتر بهشتی همراه با 72 تن از مسئولان درجه اول کشور و وزرای دولت به شهادت برسد.

در این مستند افراد بسیاری صحبت کرده‌اند که تقریبا بیشتر آنها در فضای عمومی و رسانه‌ای ناشناخته هستند. فرمانده میدان آتش نشانی در روز حادثه، مسئول حفاظت و امنیت حزب جمهوری، نماینده کمیته، نماینده دادستانی و بازپرس پرونده حزب جمهوری، آتش‌نشان‌های مستقر، مسئولان کمیته‌های مردمی، مسئول چک و خنثی‌سازی بمب‌ها و ... بخشی از سمت‌های افرادی است که مقابل دوربین مهدویان قرار گرفته‌اند.

هفتم تا دوازدهم تیرماه از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شد. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها