رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

همکاری دانشگاه‌ها می‌تواند منجر به توسعه پایدار شود

«محمودرضا مرادی» گفت: همکاری مراکز دانشگاهی در کنار حضور و حمایت مدیریت ارشد استان کرمانشاه، می‌تواند منجر به حل مشکلات استان و پیشروی به سمت توسعه پایدار شود.
کد خبر: ۲۹۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ - 02July 2018

همکاری دانشگاه‌ها می‌تواند منجر به توسعه پایدار شودبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «محمودرضا مرادی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شامگاه یک‌شنبه در حاشیه برگزاری اولین مجمع دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری این نشست، اظهار داشت: تعداد زیادی دانشگاه و مراکز آموزشی عالی در استان فعالیت دارند که می‌توانند با هم‌افزایی و همکاری مؤثر، از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببرند.

وی با اشاره به وجود ۶۵ هزار دانشجو و بیش از هزار عضو هیأت علمی در سطح استان کرمانشاه، گفت: همچنین ۶۸ دانشکده و مراکز تحقیقات در سطح استان فعال است که هر یک ظرفیت‌های و پتانسیل‌های بسیاری دارند و می‌توان از امکانات آن‌ها به‌صورت مشترک برای توسعه استان بهره گرفت.

مرادی با اشاره به پیشروی دانشگاه‌های جهان به سمت خلق ثروت، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های دنیا از نسل اول و دوم در حال حرکت به سمت نسل سوم و حتی چهارم هستند که در آن‌ها در کنار بحث آموزش و پژوهش، بحث خلق ثروت و رفاه از دانش مطرح است.

وی افزود: در همین راستا هرگونه اقدام مشترک بین مؤسسات و دانشگاه‌های استان می‌تواند زمینه‌ساز حرکت ما به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم باشد.

مرادی تصریح کرد: این همکاری مراکز، در کنار حضور و حمایت مدیریت ارشد استان می‌تواند منجر به حل مشکلات استان و پیشروی به سمت توسعه پایدار شود.

وی با اشاره به عضویت هفت دانشگاه استان کرمانشاه شامل دانشگاه رازی، علوم پزشکی کرمانشاه، دانشگاه آزاد، علمی کاربردی، پیام نور، صنعتی و فرهنگیان در این مجمع، گفت: قرار بر این شده که اگر بتوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی را نیز به عضویت این مجمع درآورد.

مرادی با اشاره به برگزاری نشست‌های فصلی مجمع دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان کرمانشاه گفت: تمام تلاش ما این است که از طریق این مجمع، دانشگاه‌ها بتوانند از ظرفیت تجهیزات، کار‌های علمی و تحقیقاتی و اعضای هیأت علمی یکدیگر بهره‌مند شده و هزینه‌های استفاده از امکانات به خود دانشگاه‌های استان برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها