سرپرست فرمانداری گرگان:

مقابله با کالای قاچاق از تولید ملی حمایت می کند

سرپرست فرمانداری گرگان گفت: مقابله با کالای قاچاق از تولید ملی حمایت می کند.
کد خبر: ۲۹۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 03July 2018

مقابله با کالای قاچاق از تولید ملی حمایت می کندبه گزارش دفاع پرس از گرگان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان گرگان، «ابوالقاسم صفوی» در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان خواستار مقابله جدی بر ورود قاچاق کالا از نقاط مرزی به گرگان شد و اظهار کرد: مقابله با کالای قاچاق از تولید ملی حمایت می کند.

وی افزود: در حال حاضر حجم قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و این امر با تلاش همه دست اندرکاران و متولیان میسر شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان ضمن تأکید بر اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی در خصوص هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: در عرصه اطلاع رسانی با رویکرد فرهنگی باید به بومی سازی برنامه های پیشگیری از قاچاق توجه شود و تمرکز در این زمینه باید به اصلاح الگوی مصرف خانواده ها به سمت کالای ایرانی باشد.

وی تدوین برنامه های کاربردی اثرگذار در خصوص تشویق و ترغیب مردم به مصرف کالای داخلی، خودداری از مصرف کالای قاچاق، فرهنگ سازی و بکارگیری ظرفیت دستگاه های فرهنگی شهرستان برای مبارزه فرهنگی با کالای قاچاق را خواستار شد.

صفوی با اشاره به تقدم پیشگیری بر مقابله، افزود: جلوگیری از شکل گرفتن قاچاق، مدیریت تقاضا، جلوگیری از شکل گیری بازار مصرف کالاهای قاچاق و استفاده از سامانه های کنترل قاچاق از مهم ترین موارد مبارزه با قاچاق در جامعه است و باید به موضوع آموزش در نهادهای آموزشی و خانواده ها توجه بیشتری شود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت استاندارد در تولید محصولات بیان کرد: رعایت استاندارد یکی از مهمترین عوامل تضمین کننده در راستای افزایش مصرف تولید باکیفیت محصولات ملی است که باید دستگاه های نظارتی دراین حوزه توجه کافی داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گرگان افزود: در حال حاضر دولت تسهیلات بانکی را به منظور حمایت از تولید و کالای ایرانی در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد که این خود می تواند از ورود کالای قاچاق جلوگیری کند.

وی از دستگاه های عضو کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان خواست در جهت نظارت بیشتر بر کیفیت محصولات اداره استاندارد با جدیت بیشتری ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها