شمار مجروحان تظاهرات زنان فلسطینی در مرزهای غزه به ۱۳۴ نفر رسید

شمار مجروحان تظاهرات مسالمت‌آمیز عصر روز سه‌شنبه در مرزهای شرق غزه به ۱۳۴ نفر رسید که اکثر آن‌ها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست مجروح یا در اثر استنشاق گازهای سمی مسموم شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ - 04July 2018

شمار مجروحان تظاهرات زنان فلسطینی در مرزهای غزه به ۱۳۴ نفر رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اکثر این مجروحان زنانی هستند که در قالب فعالیت‌های «زنان فلسطینی طرفدار حق بازگشت و لغو محاصره غزه» در شرق غزه تجمع کرده بودند.

هزاران نفر از بانوان فلسطینی عصر سه‌شنبه در نزدیکی پایگاه نظامی «ملکه» در شرق شهر غزه تجمع کردند تا در جشنواره «زنان فلسطینی به سوی بازگشت و لغو محاصره» شرکت کنند و به تظاهرات‌های حق بازگشت تداوم ببخشند.

با آغاز برنامه‌های این مراسم و همزمان با رسیدن هزاران نفر از زنان فلسطینی به محل برگزاری این همایش، نظامیان صهیونیست مستقر در طول نوار مرزی غزه اقدام به شلیک گسترده گلوله‌های جنگی و بمب‌های حاوی گازهای سمی به سمت آنها کردند.

در جریان برگزاری این راهپیمایی نیز نظامیان صهیونیست به تیراندازی عمدی به سوی خبرنگاران ادامه دادند که در نتیجه آن یک خبرنگار فلسطینی به نام «ثائر ابو ریاش» در اثر اصابت بمب گازی به سرش و یک خبرنگار دیگر به نام «زکی عوض الله» در اثر اصابت بمب حاوی گاز سمی به گردنش زخمی شدند.

مادر پرستار شهید فلسطینی «رزان نجار» در سخنرانی خود به نمایندگی از خانواده‌های شهدای زن و دختر تاکید کرد که مبارزه ملت فلسطین ادامه خواهد یافت و آنها راه شهدا را تا آزادی فلسطین ادامه خواهند داد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با کشتار خبرنگاران و نیروهای امدادی و تظاهرات کنندگان معترض علیه ظلم و تجاوزات این رژیم، به فریبکاری‌ها و تلاش‌های خود برای پرده گذاشتن بر روی واقعیت ادامه می‌دهد تا جلوی درخواست‌های آن‌ها برای تحقق حقوق غصب شده شان را بگیرد؛ اما این اقدامات نمی‌تواند باعث توقف این مبارزات شود.

سخنگوی شاخه زنان جنبش حماس نیز در ادامه مراسم تاکید کرد: ملت فلسطین هرگز از حق بازگشت خود چشم‌پوشی نخواهد کرد و موسسات حقوق بشری باید تحرکی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و پایان دادن به محاصره غزه انجام دهند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها