معرفی کتاب؛

«گزارشی از زندگی من»

کد خبر: ۲۹۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷ - 12July 2018

«گزارشی از زندگی من، یادداشت‌های روزانه سردار شهید علی رضاییان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «گزارشی از زندگی من» با عنوان فرعی «یادداشت‌های روزانه سردار شهید علی رضاییان» به اهتمام «جانمراد احمدی» تدوین شده است. این کتاب خاطرات شهید رضاییان از سال 1361 تا 1362 را شامل می‌شود.

«سردار شهید علی رضاییان» در سال 1326 در فیروزآباد تهران متولد شد و همزمان با پیروز انقلاب اسلامی به همراه عده‌ای از مبارزین انقلابی کمیته دفاع شهری اصفهان را تشکیل داد.

وی در تشکیل سپاه در شهرستان‌های داران، فریدن، خوانسار و مبارکه نقش داشت. در سال 1359 به کردستان مامور شد و در آزادسازی شهر سنندج نقش مهمی ایفا کرد. در یکی از این درگیری‌ها بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر و گلو، به شدت مجروح شد و مدت‌ها در حالت اغماء قرار داشت.

دی ماه 1361 با حضور در تهران با پیشنهاد سردار رحیم صفوی برای راه‌اندازی قرارگاه مقدم حمزه (ع) در منطقه غرب مأمور شد.  رضاییان در آبان 1362 قبل از مرحله سوم عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

قسمتی از متن کتاب:

«صبح ساعت 5/3 در پایگاه مدنی از خواب بیدار شدم. ساعت 5، برای‌ آن‌ها ـ نیروهای پایگاه ـ صحبت کرد و خواست چانچه اشکالی در کار پایگاه می‌بینند تذکر دهند. یکی از برادران گفت: پشت دژ خط مرزی، دیشب یک ایفا روی یکی از بچه‌ها که خواب بوده رفته و او را زخمی نموده.

آمدیم مقر تیپ نجف در شهر خرمشهر با فرماندهان گردان‌های تیپ نجف جلسه بود. آن‌ها را نسبت به مأموریت آینده توجیه کردند، که گردان 1 و 3 خط شکن هستند. فرمانده گردان‌های تیپ نجف عبارت یودند از:امینی، ناصحی، رحیمی، میر حسینی، سید رسول حسنی، بیک‌زاده و میردامادی. همچنین نحوه عمل گردان‌ها به شرح ذیل است:‌

تیپ کربلا، دو گردان سوار زرهی به لشکر 92 زرهی مأمور نماید. این لشکر مأمور است از کنار آب شرقی، پدافند به طرف جنوب نماید.

تیپ امام حسین (علیه السلام) از وسط عمل می‌کند با تیپ 1 لشکر 92 زرهی بالای تیپ امام حسین (علیه السلام) عمل می‌کند، تیپ نجف نقطه مشخصی ندارد.

تیپ 17 قم با تیپ 2 لشکر زرهی عمل می‌کند و 4 کیلومتر خط حد دارد.

ضمنا حجت‌الاسلام آذری قمی در قرارگاه فتح سخنرانی نمود و گفت: باید هر عملی که انجام می‌دهیم برای خدا باشد. اگر قدمی که بردارید دشمن خشمگین شود، برای خداست.

یکی از برادران غروب در قرارگاه تیپ نجف در حال شستن قابلمه بود، یک گلوله توپ نزدیکی آو فرود آمد، ترکش آن خورد از این طرف قابلمه و از آن طرفش درآمد و به او آسیبی نرسید.»

«گزارشی از زندگی من، یادداشت‌های روزانه سردار شهید علی رضاییان» به اهتمام «جانمراد احمدی» در 336 صفحه مصور تدوین و توسط «ستارگان درخشان» وابسته به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در 3000 جلد منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها