در رونمایی از کتاب «فهیمه» مطرح شد؛

ثبات: من در نوشتن کتاب «فهیمه» همه سعی‌ام را کردم تا داستانی مستندگونه خلق کنم/ خرم‌شاهی: فهیمه محبی از شهدای زنده‌ای بود که نظیر آن را کمتر دیده‌ایم

آیین رونمایی از کتاب «فهیمه» با حضور «بهاءالدین خرمشاهی» و «نفیسه ثبات» در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸ - 13July 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «فهیمه»، زندگی نامه داستانی «فهیمه محبی» با حضور «بهاءالدین خرمشاهی»، «کامران فانی» و «نفیسه ثبات»، نویسنده این کتاب به همت «اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل»، عصر جمعه در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد.

نفیسه ثبات نویسنده «فهیمه» در آیین مراسم رونمایی از این کتاب اظهار داشت: وقتی متن تحقیقات کتاب به من داده شد احساس کردم که این کتاب در واقع فهیمه از زبان فهیمه است. نگارش این کتاب یک ویژگی‌ منحصر بفرد داشت؛ متریال و حجم پژوهش من را برآن داشت که متن را تبدیل به رمان کنم. با خانواده‌ محبی نیز مصاحبه هایی انجام دادم که باعث غنای مطالب کتاب شد.

وی در ادامه افزود: در این کتاب به زندگی محبی در لندن اختصاص پرداخته شده است که آقای اتحاد کمک شایانی به من کردند. همچنین زندگی فهیمه محبی در دوران دفاع مقدس و همچنین تکمیل شدن دانشنامه تشیع نقش مهمی ایفا کرده بودند. من سعی کردم در این کتاب توضیح و گزارش ندهم و بلکه داستانی مستند را روی صفحه کاغذ بیاورم تا مخاطب با زندگی فهیمه محبی آشنا شوند.

ثبات: من در نوشتن کتاب «فهیمه» همه سعی‌ام را کردم تا داستانی مستند گونه خلق کنم/ خرم‌شاهی: فهیمه محبی از شهدای زنده‌ای بود که نظیر آن را کمتر دیده‌ایم

بهاءالدین خرمشاهی در این مراسم درباره شخصیت انقلابی «فهیمه محبی» اظهار داشت: زنده یاد فهیمه محبی از شهدای زنده‌ای بود که ایستادگی‌اش زبان زد بود. همان طور که ما به بزرگان دین افتخار می‌کنیم، بزرگان دین نیز به امثال محبی افتخار می‌کنند.

وی در باره نقش محبی در تکمیل دانشنامه تشیع گفت: یکی ویژگی‌های محبی صراحت بیان و رک گویی او بود. خانم محبی نقش اساسی در تدوین و به سرانجام رسیدن دانشنامه تشیع داشت. زمانی که این دانشنامه رو به تعطیلی می‌رفت ایشان با حمایت مالی و فکری خود توانست روند رو به تعطیلی این دانشنامه را به جریان بیندازد.

در انتهای این برنامه از کتاب «فهیمه» رونمایی شد.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار