حجت‌الاسلام ادیانی:

رفتار مهربانانه با مردم وجه تمایز پلیس نظام اسلامی با دیگر پلیس‌های جهان است

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به نقش کلیدی پلیس پیشگیری ناجا در کسب آبرو و اعتبار برای نظام اسلامی بر رفتار مهربانانه با مردم به عنوان تفاوت اصلی پلیس نظام اسلامی با دیگر پلیس‌های جهان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۹۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 15July 2018

رفتار مهربانانه با مردم وجه تمایز پلیس نظام اسلامی با دیگر پلیس‌های جهان استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا ادیانی» در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، مدیران، معاونان و روسای پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به آغاز دهه کرامت و اینکه ائمه معصومین (ع) در طول تاریخ پر برکت 250 ساله امامت خود سختی و مرارت بسیاری متحمل شدند تا خط اصیل امامت را تبلیغ کنند، اظهار کرد: این خط اصیل همانا مساله امامت و ولایت است که اصلی‌ترین بنیان دین به شمار می‌رود، برهمین اساس نیروی انتظامی نیز باید جایگاه و نقش خود را با توجه به این اصل در نظام اسلامی پیدا کند.

وی افزود: مردم مسلمان ایران پیش از انقلاب و در زمان طاغوت نیز فرایض دینی خود را با جدیت پیگیری کرده و در انجام واجباتی مانند نماز، روزه، زکات و... کوشا بودند، اما این واجبات همگی نشانه‌هایی هستند برای اینکه راه را گم نکنیم و به اصل امامت و ولایت متصل شویم، این همان چیزی بود که در دوران طاغوت وجود نداشت و از دین تنها تشریفات آن باقی مانده بود که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به این مهم دست‌ یافتیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی از بنای عظیم حکومت اسلامی که نیابت امام عصر (عج) را بر عهده دارد، محافظت می‌کند و واجب است که به خوبی نقش و وظیفه خود را درک و اجرا کند.

وی ادامه داد: رسالت و وظیفه اصلی پلیس، پایداری در دفاع و پاسداری از حکومت دینی، برپایی امنیت پایدار اجتماعی، روانی و اخلاقی است که در آیات و روایات نیز بر آن تاکید شده چراکه بدون امنیت اجتماعی و روانی هیچ امری در جامعه محقّق نخواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری در میان یگان‌های ناجا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه در تولید امنیت روانی و اجتماعی در جامعه نقش مؤثری ایفا کرده که به فرموده رهبر معظم انقلاب، می‌تواند برای نظام آبروی بسیاری کسب کند.

حجت‌الاسلام ادیانی با تاکید به اینکه همه ارکان نظام اسلامی مبتنی بر رای مردم است و ملت در همه عرصه‌ها تعیین کننده هستند، تصریح کرد: بر همین اساس است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارتقای هوشیاری کارکنان و آشناسازی بیش از پیش پلیس در برخورد حکیمانه با مردم را در حکم انتصاب بنده مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: برخورد حکیمانه به معنی رفتار از روی حکمت، مصلحت و کار بیهوده نکردن است، پس حکیم کاری انجام نمی‌دهد که برای نظام دستاوردی نداشته باشد و پلیس حکیم از بدرفتاری، شتاب‌زدگی و خشنونت بی‌جا پرهیز می‌کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار کرد: در همین راستا باید نخبگان نیرو را در خط مقدم تماس با مردم، یعنی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها قرار داد تا این بخش که به تعبیر فرمانده کل قوا سرانگشتان نیروی انتظامی هستند و ایشان بر توجه به آنها تاکید ویژه‌ای دارند، تقویت شده و آبروی پلیس افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دشمنان و فتنه‌انگیزان قصد جدایی مردم از نظام را دارند و در این زمینه به دنبال فرصت هستند، تصریح کرد: پلیس باید کاملا مراقب باشد تا کوچکترین شکافی میان مردم و نظام ایجاد نشود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرایط خدمت در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بسیار دشوار است و برای خدمت در این بخش باید از استحکام و بردباری بالایی برخوردار بود، خاطرنشان کرد: تفاوت پلیس نظام اسلامی با دیگر پلیس‌های جهان نیز در اینجا مشخص می‌شود، چراکه وظیفه نیروهای انتظامی در همه جای دنیا ایجاد نظم و حفظ اقتدار است ولی در نظام اسلامی این کار با رفتاری مهربانانه انجام می‌گیرد هرچند که با اخلال‌گران در نظم امنیت قاطعانه برخورد می‌شود و این همان صفت یار مقتدر و مهربان است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارند.

حجت‌الاسلام ادیانی در خاتمه با بیان اینکه از هنگام حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تلاش کرده تا در حد امکان از تشریفات نالازم بکاهد و با نیروهای زیرمجموعه ارتباط نزدیک‌تری برقرار کند، تصریح کرد: رفتار صحیح باید از رده‌های بالا آغاز شود تا بقیه کارکنان نیز ببینند و پیروی کنند و نه تنها با صحبت کردن بلکه با رفتار درست است که نیرو ساخته می‌شود.

گفتنی است، در حضور رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی از شماری از مدیران برتر پلیس پیشگیری ناجا تقدیر شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها