مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه مطرح کرد؛

یورش برق‌آسای رزمندگان بر منافقین در عملیات «مرصاد»

سردار «مرادعلی محمدی» گفت: سپاهیان اسلام در عملیات «مرصاد»، شجاعانه بر منافقین یورش برده و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و بالگرد‌های هوانیروز، به‌صورت برق‌آسا، خودروها، نفربر‌ها و سایر تجهیزات نظامی آن‌ها را به آتش کشیده و منافقین را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۳۰۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ - 21July 2018

منافقین با خیال خام تصرف تهران و براندازی جمهوری اسلامی حمله کردندسردار سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: در سوم مردادماه سال ۱۳۶۷، ستون نظامی سازمان منافقین (مجاهدین خلق) با حمایت کامل ارتش بعث عراق و قدرت‌های غربی، با خیال خام تصرف تهران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از محور خسروی - قصرشیرین - سرپل‌ذهاب وارد خاک ایران شد و پس از عبور از شهر‌های «قصرشیرین»، «سرپل‌ذهاب» و «کرند غرب» وارد شهر «اسلام‌آبادغرب» شده و کشتار فجیعی از مردم غیرنظامی انجام داد.

وی افزود: منافقین تا گردنه «حسن‌آباد» واقع در ۲۰ کیلومتری شهر «اسلام‌آبادغرب» پیش روی کردند؛ اما در این گردنه با مقاومت‌های اولیه رزمندگان اسلام مواجه شدند و در نتیجه آن پیشروی آن‌ها متوقف شد.

سردار محمدی ادامه داد: منافقین در ابتدای روز چهارم با هجوم خود به سمت «کرمانشاه» و تنگه «چهار زبر» پیشروی خود را مجدداً شروع کردند؛ اما در تنگه «چهارزبر» با مقاومت جانانه نیرو‌های اسلام روبه‌رو شدند و در نتیجه تلاش آن‌ها برای اجرای نقشه‌های شوم‌شان بی‌نتیجه ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از ورود منافقین به تنگه «چهارزبر»، رزمندگان اسلام در تاریخ ۱۳۶۷/۵/۵ عملیاتی را تحت عنوان «مرصاد» و با رمز مبارک «یا علی بن ابی طالب (ع)» علیه منافقین در محور‌های مختلفی از جمله محور کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب، لرستان به اسلام‌آبادغرب و محور ایلام به اسلام‌آبادغرب، در حالی که عقبه آن‌ها به وسیله عملیات هلی‌برن رزمندگان اسلام مسدود شده بود، آغاز کردند.

وی افزود: سپاهیان اسلام در عملیات «مرصاد»، شجاعانه بر منافقین یورش برده و با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و بالگرد‌های هوانیروز، به‌صورت برق‌آسا، خودروها، نفربر‌ها و سایر تجهیزات نظامی آن‌ها را به آتش کشیده و منافقین را به هلاکت رساندند.

سردار محمدی خاطرنشان کرد: شهید امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» در عملیات «مرصاد» در هدایت خلبانان هوانیروز برای انهدام تجهیزات دشمن نقش مهم و اساسی ایفا کرد.

خاطرنشان می‌شود در عملیات «مرصاد»، تعداد ۱۵۲۳ نفر از منافقین کشته، ۲۳۰۰ نفر زخمی و ۳۰۵ نفر دستگیر و همچنین اکثر امکانات آنان منهدم و یا به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها