مسابقات نظامی ارتش‌های جهان-14/

رقابت ایران با 22 کشور در مسابقات تانک «بیاتلون»

امسال 23 کشور در مسابقات تانک «بیاتلون» از سری مسابقات نظامی ارتش‌های جهان 2018 با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۳۰۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 29July 2018

حضور ۲۳ کشور در مسابقات بین المللی تانک «بیاتلون»به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، تانک «بیاتلون» یکی از رشته‌های مسابقات نظامی ارتش‌های جهان است که در این دوره مسابقات تانک بیاتلون در منطقه «آلابینو» مسکو برگزار می‌شود.

در رشته تانک «بیاتلون» تیم‌هایی از کشورهای آذربایجان، آنگولا، ارمنستان، بلاروس، ونزوئلا، ویتنام، زیمبابوه، ایران، هند، چین، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لائوس، میانمار، مغولستان، نیکاراگوئه، روسیه، سوریه، صربستان، تاجیکستان، اوگاندا و آفریقای جنوبی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

ویتنام، میانمار، سوریه و آفریقای جنوبی امسال برای نخستین بار است که در این رشته از مسابقات شرکت می‌کنند.

«بیاتلون» صرفاً یک مسابقه نیست بلکه بخشی از آمادگی نظامی یگان‌ها و اعضای شرکت کننده است که طی آن باید مهارت‌های حرفه‌ای خود را نشان دهند.

مهمترین اصل در این مسابقات، مهارت راندن تانک و توانایی زدن هدف در کوتاه‌ترین زمان و با حداکثر دقت است؛ در مسیر 15 کیلومتری تعیین شده برای مسابقه، تیم‌ها باید از آب، موانع، پل و دیوار عبور کنند. در بخش سرعت و سبقت می‌توانند با حداکثر سرعت حرکت کنند.

در اولین دور، توپ تانک به اهدافی که در فاصله یک هزار و 800، یک هزار و 700 و یک هزار و 500 متری قرار دارند شلیک می‌کند. در دور بعد اهداف در فاصله 700-600 متری باید با مسلسل زده شوند و در دور سوم اعضای تیم باید سلاح‌های ضدتانک را با کمک مسلسل ضدهوایی در فاصله یک هزار و 200 متری نابود کنند.

تمام تیم‌های نظامی شرکت کننده در «بیاتلون» امسال از تانک‌های اصلی رزمی T-72B3 ساخته شده توسط ارتش روسیه استفاده خواهند کرد، اما چین تنها کشوری است که از تانک‌های خود یعنی Type 96A استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها