عدم وجود "دلایل قاطعی" در استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی

تاکید کارشناسان سازمان ملل: جنگجویان خارجی در سوریه جنایت جنگی مرتکب شده‌اند و اقدام به آدم‌ربایی و حمله به مناطق مسکونی کرده‌اند.
کد خبر: ۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵ - 11September 2013

عدم وجود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از شبکه خبری «اسکای نیوز»، کارشناسان سازمان ملل در گزارشی تأکید کردند که جنگجویان خارجی در سوریه جنایت جنگی مرتکب شدهاند و اقدام به آدم ربایی و حمله به مناطق مسکونی کردهاند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین حکومت سوریه را متهم کردهاند که در سوریه غیر نظامیان و بیمارستان ها را هدف قرار دادهاند. در ادامه اشاره شده است که ادعاهایی وجود دارد که نشان میدهد حکومت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده اما دلایل قاطعی برای اثبات آن نداریم.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه تأکید کرده بود که اسناد و دلایلی را در اختیار شورای امنیت قرار داده که نشان میدهد معارضان سوری چندبار از سلاح شیمیایی غیر قانونی در سوریه استفاده کردهاند.

این گزارش، مربوط به بازه زمانی 15 می تا 15 جولای است و کمیسیون تحقیقات سازمان ملل به ریاست «پائولو پینیرو» آن را منتشر کرده است.

سازمان ملل احتمالا تا هفته آینده نتایج اولیه بررسیهای کمیته حقیقتیاب درخصوص استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق را منتشر میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار