حسین شریعتمداری:

دشمن از ملاطفت و محبت شهید «لاجوردی» به زندانیان وحشت داشت

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: برخی شهید لاجوردی را به خشونت سختگیری و برخوردهای خشن متهم می‌کنند، درحالی که دشمن از ملاطفت و محبت وی وحشت داشت. این افراد اگر راست می‌گویند یک نمونه از اقدامات خشونت‌آمیز لاجوردی را مثال بزنند تا ما هزاران نمونه از رفتارهای محبت‌آمیز وی را مثال بزنیم.
کد خبر: ۳۰۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ - 20August 2018

دشمن از مطالفت و محبت شهید «لاجوردی» به زندانیان وحشت داشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «حسین شریعتمداری» مدیرمسئول روزنامه کیهان، در مراسم بیستمین سالگرد گرامی‌داشت شهادت «سید اسدالله لاجوردی» دادستان انقلاب تهران که عصر امروز (دوشنبه) در مجموعه فرهنگی «شهدای هفتم تیر» برگزار شد، یکی از ویژگی‌های این شهید والامقام را «بصیرت» عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که اوایل انقلاب علیه شهید «لاجوردی» جوسازی می‌کردند، امروز همان افراد مقابل انقلاب ایستاده‌اند.

وی با بیان این‌که شهید «لاجوردی» به زندانی‌ها خصوصاً زندانی‌های سیاسی به‌عنوان یک بیمار نگاه می‌کرد که نیاز به معالجه دارند، افزود: برخی شهید «لاجوردی» را به خشونت، سخت‌گیری و برخورد‌های خشن متهم می‌کنند، درحالی که دشمن از ملاطفت و محبت وی وحشت داشت؛ این افراد اگر راست می‌گویند، یک نمونه از اقدامات خشونت‌آمیز «لاجوردی» را مثال بزنند تا ما هزاران نمونه از رفتار‌های محبت‌آمیز وی را مثال بزنیم.

شریعتمداری با تأکید بر این‌که شهید «لاجوردی» دشمن را می‌شناخت و با آن مرزبندی داشت، گفت: مرزبندی با دشمن مسئله‌ای است که ما امروز به آن نیاز داریم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله نفوذ، یکی از ترفند‌های دشمن را شکار میانجی در کشور عنوان و تصریح کرد: میانجی باید ۲ ویژگی داشته باشد، یکی این که در نظام مسئولیت داشته باشد و دیگری این که مردم از مسئولیت وی باخبر باشند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اگر یک میانجی با این ویژگی‌ها از خط نظام فاصله بگیرد، آماده شکار شدن توسط دشمن است، که اگر شکار شود، در این صورت چهره خودی در میان مردم دارد، اما شناسنامه وی غیرخودی است.

وی افزود: شهید «لاجوردی» با بصیرت خود، میانجی‌ها را به خوبی می‌شناخت و نسبت به مسیر غلط برخی از این افراد هشدار می‌داد.

شریعتمداری با بیان این‌که افراد نفوذی ۲ نوع هستند، خاطرنشان کرد: یک نوع نفوذی نظیر کسانی هستند که برای ترور و انفجار می‌آیند و نوع دیگر این افراد، نفوذی‌هایی هستند قصد نفوذ به ساختار انقلاب را دارند و مقصود و هدف‌شان تغییر رفتار نظام است.

وی به جمله‌ای از امام خمینی (ره) که فرمودند: «ملاک میزان حال فعلی افراد است» اشاره کرد و گفت: قاضی «شریح» به‌عنوان قاضی دوران حضرت علی (ع) شناخته می‌شد، حالا هم برخی افراد در ابتدای انقلاب مسئولیت‌هایی داشتند، اما امروز چه‌کار می‌کنند؟

هم‌سلولی شهید لاجوردی در زندان‌های رژیم پهلوی، به اهمیت دادن این شهید والامقام به بیت‌المال اشاره کرد و اظهار داشت: یک‌بار فرزند وی در دادستانی ناهار خورد و بلافاصله «لاجوردی» پول ناهار را به حساب دادستانی واریز کرد.

وی با تأکید بر روحیه ساده زیستی این شهید والامقام، تصریح کرد: برخی مدیران امروز بیت‌المال را حق خود از سفره انقلاب می‌دانند و برخی نیز میلیاردی برای دکور محل کار خود خرج می‌کنند، درحالی که اگر افرادی مانند لاجوردی بر سر کار قرار بگیرند، شاهد تجمل‌گرایی نخواهیم بود.

شریعتمداری با اشاره به روحیه مردم‌دوستی شهید «لاجوردی»، گفت: وی به راحتی در دسترس مردم بود و مشکلات آن‌ها را از نزدیک می‌دید و با مردم همسو بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر این که شهید «لاجوردی» از روحیه ایستادگی در مقابل دشمن برخوردار بود، بیان داشت: یک مسئول اگر از دشمن بهراسد، عقبه انقلاب را به باد خواهد داد.

وی با بیان این‌که عده‌ای امروز مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند، گفت: امروز عقبه‌های آمریکا در اختیار ماست و ما به مراتب قوی‌تر از دوران دفاع مقدس هستیم.

شریعتمداری به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: امروز چیزی از برجام باقی نمانده است، اما عده‌ای هنوز از آن دل نمی‌کنند و می‌خواهند با اروپایی‌ها برجام را ادامه دهند، درحالی که اروپایی‌ها نیز بدعهدی خود را قبلا ثابت کرده‌اند.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم که حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» معاون اول قوه قضائیه، «قاضی ناصر سراج»، «بیژن نوباوه» نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و  جمعی دیگر از مسئولان و همرزمان شهید «لاجوردی» حضور داشتند، حاج «حسین سازور» به بیان ذکر مصیبت اهل بیت (ع) پرداخت و در ادامه کلیپی درباره این شهید والامقام برای حاضران پخش شد.

همچنین در پایان این مراسم، بیانیه همرزمان شهید لاجوردی به مناسبت بیستمین سالگرد شهادت وی قرائت شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها