رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

انتقال خصوصیات اخلاقی کارکنان ممتاز نیروی زمینی به نسل بعد یک تکلیف است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: به دلیل مُتخلق بودن کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش به ویژگی‌هایی همچون روحیه رزمندگی، ولایتمداری و وفاداری به مکتب و میهن انتقال این خصوصیات به نسل‌های آینده یک تکلیف به شمار می­‌رود.
کد خبر: ۳۰۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 28August 2018

سخنرانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش///انتقال خصوصیات اخلاقی کارکنان ممتاز نیروی زمینی به نسل بعد یک تکلیف است/ ارتقاء توان دینی و فرهنگی باعث موفقیت در مأموریت­ ها می­ شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین اختتامیه شانزدهمین همایش تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی ارتش به میزبانی قرارگاه منطقه­‌ای شمال‌شرق نزاجا با حضور حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نزاجا، امیر سرتیپ دوم «علی سامانی» معاون نیروی انسانی نزاجا و امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا امروز در سالن صبا مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در این مراسم اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی سرشار از انسان­‌های ممتاز است، منتهی نمی­‌شود در یک نوبت از همه این عزیزان تجلیل کرد و باید مرحله به مرحله این کار صورت بگیرد.

وی افزود: ارتش ما امروز یک ارتش پاک، شجاع و پای کار است. برخورداری ارتش از سربازان دلاور و متعهد، به عنوان گنجینه‌‌ای از انسان­‌های ممتاز باعث اقتدار این نیرو شده است.

محمد‌حسنی ادامه داد: انتقال خصوصیات اخلاقی کارکنان ممتاز نیروی زمینی یک تکلیف است. این ضرورت وجود دارد که روحیه رزمندگی، ولایتمداری و وفاداری به مکتب و میهن به نسل­‌های بعد منتقل شود. برگزاری مراسم تجلیل از کارکنان ممتاز نیروی زمینی یکی از راه ­های انتقال این فرهنگ به نسل­ های بعدی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقسیم ­بندی کارکنان نیروی زمینی ارتش به نیروهای عملیاتی و غیر‌عملیاتی به بررسی ویژگی­‌های مشترک هر یک از این گروه ­های پرداخت و ابراز داشت: بلند همتی، برخوردار بودن از انگیزه الهی، خستگی ­ناپذیری، برخورداری از حُسن خلق، انضباط اداری، وجدان کاری، توجه و اهتمام به ارتقای توان فرهنگی در کنار توام رزمی از جمله ویژگی‌های مشترکی هستند که عملیاتی و غیر‌عملیاتی باید به آن متخلق باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی افزود: در رزم عواملی به نام عوامل برترساز داریم که از مهمترین آنها می ­توان به توان ایمانی و دینی اشاره کرد. مادامی که ایمان ­ها به اوج نرسد پیروزی­ ها به اوج نخواهد رسید. اگر می­ خواهیم در مأموریت­ های محوله موفق باشیم باید توان دینی و فرهنگی خود را بالا ببریم. طرح ­های «مصباح» که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مجری آن است یکی از راه ­های ارتقاء بینش دینی و توان فرهنگی کارکنان به شمار می ­رود.

این مسئول ادامه داد: ویژگی­ هایی همچون برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی، ایثارگری جانی، مهارت بالای رزمی، نوآوری و خلاقیت در شیوه رزم، شجاعت، ولایتمداری، عشق به مکتب و میهن از جمله ویژگی­‌های اختصاصی است که نیروهای عملیاتی باید آنها را دارا باشند.

وی در پایان گفت: برخورداری از روحیه خدمت بی‌منت، مردم­داری، مهرورزی، صبور بودن، قانون مداری، عدالت محوری، رعایت کردن کرامت انسانی، سلسله مراتب پذیری، سعه صدر از جمله ویژگی­ های اختصاصی نیروهای غیر‌عملیاتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار