پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر؛

قیام «رئیسعلی دلواری» سرآغاز انقلاب اسلامی بود

سردار «غلام‌علی کفاش» در پیامی با گرامی‌داشت سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری»، قیام این شهید والامقام را سرآغاز انقلاب اسلامی و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۳۰۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ - 03September 2018

آرمان قیام «رئیسعلی دلواری» سرآغاز جانفشانی رزمندگان در دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، سردار «غلام‌علی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در پیامی سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری» را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«رئیسعلی دلواری» قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است و ملت ایران همانند شهید «رئیسعلی دلواری» که در مقابل انگلیس ایستادگی کرد، امروز در برابر قدرت‌های متجاوز به سرکردگی آمریکا ایستاده است و از دشمنان خود هیچ واهمه‌ای در دل ندارد. (مقام معظم رهبری)

۱۲ شهریورماه مصادف با سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری» در مبارزه با انگلیسی‌ها، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس ثبت شده است.

شهادت رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیسی‌ها در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس ثبت شده است.

ایران به دلیل شرایط خاص منطقه‌ای در تمام زمان‌ها مورد توجه بزرگ‌ترین قدرت‌های استعماری جهان با هدف گسترش نفوذ و به دنبال چپاول نمودن منابع مختلف کشورمان بوده است.

در جای جای ایران، قهرمانان زیادی به مقابله با استعمار و استبداد به پا خواستند، اما استان دارالحماسه «بوشهر» هویت دلیرمردانی همچون «رئیسعلی دلواری»، پیشگام در عرصه نهضت مشروطه‌خواهی و مبارزات ضداستعمارگری در جنوب کشور را در خود جای داده است.

«رئیسعلی دلواری» و همرزمان فداکارش از جمله مجاهدان و مبارزانی بودند که شیپور مقاومت اسلامی را در خطه جنوب با انگیزه دینی و ملّی بر ضداستکبار به صدا درآوردند و نخل همیشه سربلند آزادی را با قیام خود استوار نگه داشتند.

خوی استعمارگرایانه انگلستان و تهاجمات بی‌حد و مرز آن‌ها برای دلیران «تنگستان» قابل تحمل نبود؛ بنابراین به فرماندهی «رئیسعلی» با جنگ‌های متعدد و نامنظم، ضرباتی را به «روباه پیر» انگلیس استعمارگر وارد آوردند.

انگلیسی‌ها که از مقابله با آن‌ها می‌ترسیدند، سعی در تطمیع مالی «رئیسعلی» داشتند، اما او هرگز منافع ملی را فدای منفعت شخصی نکرد و به مبارزات غیرتمندانه خود علیه استعمار ادامه داد و تا پای جان از اهداف قیام خود و اعتلای اسلام دفاع نمود.

قیام «رئیسعلی دلواری» سرآغاز انقلاب اسلامی و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس شد، که با هدف جلوگیری از نفوذ قوای بیگانه به درون سرزمین ایران و دفاع و پاسداری از خاک وطن و زیر بار سلطه ظلم نرفتن بود.

تبعیت در ولایت‌پذیری و گوش به فرمان مراجع و علماء زمان خود، از مهم‌ترین شاخصه‌ها‌ی رفتاری «رئیسعلی» بود که می‌توان گفت در زمان معاصر باید تمام مسئولین نظام، خط مشی و منش «رئیسعلی دلواری» در مقابله با استعمارگران و ولایت‌مداری را الگوی خود در تمام امور قرار دهند.

دشمنان نظام اسلامی ایران بدانند که خون گرم و جوشان «رئیسعلی» در شاهرگ‌های فرزندان این دیار همچنان جاری و ساری است و در جهت حفظ کیان و ارزش‌های این انقلاب تا پای جان ایستاده‌اند و از کوچک‌ترین تعرض و تهاجم به مملکت اسلامی خود چشم‌پوشی نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها