سرپرست استانداری کرمان:

ارزش‌های دفاع مقدس به یک گروه خاص تعلق ندارد

محمدجواد فدایی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس به یک گروه خاص تعلق ندارد و جزء اعتقادات کل جامعه است و هدف از دفاع مقدس، دفاع از دین، اسلام و اعتقادات بوده و صِرف سیاسی و نظامی نبوده است و اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس در هر برهه از زمان حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ - 06September 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدجواد فدایی» در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه نگاه ما به برنامه های هفته دفاع مقدس مهم است، اظهار داشت: باید از این فرصت‌ها و برنامه‌هایی که اجرا می‌شود در جهت آموزش جامعه و تبیین مبانی عقلی دفاع مقدس استفاده شود.

وی افزود: باید کاری کنیم که دانش آموزان ودانشجویان در زمینه دفاع مقدس کنکاش کنند و در هفته دفاع مقدس نیز با برگزاری برنامه ویژه کارمندان دولت، دانشجویان، دانش آموزان، کودکان و... به سمت مردمی کردن برنامه های این هفته پیش برویم.

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه ارزش های دفاع مقدس به یک گروه خاص تعلق ندارد و جزء اعتقادات کل جامعه است، افزود: هدف از دفاع مقدس، دفاع از دین، اسلام و اعتقادات بوده و حفظ اعتقادات در هر شرایطی وجود دارد و این مسئله هرگز تعطیل نمی‌شود و اهداف و آرمان های دفاع مقدس در هر برهه از زمان حفظ خواهد شد.

وی بابیان اینکه برگزاری برنامه‌های این هفته بایستی به سمت آموزش مردم، آماده کردن جامعه و تبیین مبانی عقلی دفاع مقدس باشد، افزود: هر چه بیشتر به سمت شناخت و اهمیت این برهه تاریخی، ایثارگری رشیدمردان و حوادث دفاع مقدس پیش برویم و جامعه دانشگاهی و مدارس را به سمت تحقیق و تفحص و نوشتن مطالبی با این موضوع هدایت کنیم، بهره مندی از آن بهتر خواهد بود.

در ادامه «محمدرضا حسنی سعدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: اعزام پیام آوران ایثار در مدارس و دانشگاه ها، مسابقه دوچرخه سواری، مسابقه ویلچری ویژه جانبازان 70 درصد و دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

همچنین «محسن روحی»، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، گفت: ۱۵ دست سازه توسط کودکان و نوجوانان با موضوع شهدای شاخص ۱۵ شهرستان انجام خواهد شد که این دست سازه ها از هفته دفاع مقدس آغاز و تا بهمن ماه ساخته خواهند شد.

وی افزود: جلسه نقد کتاب با حضور «مهناز فتاحی» نویسنده کتاب «طعم تلخ خرما» و «بهناز ضرابی زاده» نویسنده کتاب «دختر شینا» در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها