یک مقام امریکایی:

سازمان ملل استفاده از زور علیه سوریه را مجاز نخواهد کرد

به دلیل وجود مخالفت روسیه، امریکا انتظار صدور قطعنامه ای شامل استفاده از زور در سازمان ملل علیه سوریه را ندارد.
کد خبر: ۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱ - 14September 2013

سازمان ملل استفاده از زور علیه سوریه را مجاز نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یکی از مقامات ارشد دولت امریکا با اشاره به مخالفت های روسیه  بیان کرد هر چند طی دو هفته گذشته شاهد تهدیدات امریکا علیه دولت سوریه در مورد حمله نظامی علیه این کشور به اتهام استفاده از سلاح های شیمیایی بوده ایم ولی امریکا انتظار صدور قطعنامه ای مبنی بر استفاده از زور در شورای امنیت سازمان ملل را ندارد. 

رویترز نوشت: طبق سخنان یکی از مقامات ارشد دولت امریکا، به دلیل وجود مخالفت های روسیه، واشنگتن اصراری بر صدور قطعنامه شامل استفاده از زور علیه سوریه را ندارد و به جای آن بر اقدامات دیگری مانند اعمال تحریم و افزایش فشار تاکید دارد.

این مقام آمریکایی همچنین اضافه کرد به دلیل سیاست های روسیه در مخالفت با استفاده از زور، حتی در صورت عدم همکاری دولت سوریه در مورد سلاح های شیمیایی آن سازمان ملل قطعنامه ای شامل استفاده از زور علیه سوریه صادر نخواهد کرد و امریکا از این موضوع آگاهی دارد.

گفتنی است تا چند روز گذشته و قبل از مطرح شدن پیشنهاد و ابتکار روسیه در مورد کنترل سازمان ملل بر سلاح های شیمیایی روسیه، دولت امریکا سوریه را به اتهام استفاده از سلاح شیمیایی تهدید به حمله نظامی کرده بود ولی با مطرح شدن ابتکار روسیه از میزان تهدیدات نظامی علیه سوریه کاسته شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار