سردار رحیمی:

باند بزرگ قاچاق مواد مخدر از زاهدان به تهران متلاشی شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی و متلاشی شدن یک باند بزرگ ترانزیت مواد مخدر از زاهدان به تهران خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ - 10September 2018

باند بزرگ تزانزیت مواد مخدر از زاهدان به تهران متلاشی شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح رعد 15 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک باند بزرگ ترانزیت مواد مخدر از زاهدان به تهران، شناسایی و متلاشی شد که در این زمینه 141 کیلوگرم انواع مواد مخدر از این باند کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس پایتخت در برخورد با پدیده شوم اعتیاد گفت: با اجرای طرح رعد 15، 201 خرده ‌فروش مواد مخدر دستگیر و 561 معتاد متجاهر نیز از سطح شهر جمع آوری شدند.

سردار رحیمی همچنین از شناسایی و دستگیری 510 سارق و مالخر در قالب 30 باند سرقت طی چند وقت گذشته خبر داد.

وی با تقدیر از همکاری مطلوب دستگاه قضایی در اجرای طرح رعد 15 گفت: 19 هزار و 636 فقره اموال مسروقه با اجرای این طرح کشف، ضبط و همچنین 784 فقره پرونده برای سارقان تشکیل شد.

سردار رحیمی ارزش اموال مسروقه مکشوفه را 7 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود 45 درصد سارقان دستگیرشده سابقه‌دار هستند.

وی خاطرنشان کرد: 6 قبضه سلاح جنگی از نوع کلت کمری، 50 قبضه سلاح سرد و 507 فشنگ جنگی نیز با اجرای طرح مذکور از مجرمان کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دستاوردهای طرح رعد 15 در حوزه قاچاق کالا نیز اشاره و تصریح کرد: 20 قاچاقچی عمده کالا شناسایی و دستگیر شدند. 15 هزار نوع کالای قاچاق نیز به ارزش 2 میلیارد تومان کشف و ضبط شد.

وی در خصوص هجرت سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر به حوزه فضای مجازی هشدار داد و گفت: در این زمینه نیز پلیس‌های فتا، مبارزه با مواد مخدر و آگاهی برای کنترل فضای مجازی فعال شده‌اند.

سردار رحیمی با اعلام کاهش جرائم خشن و مسلحانه در پایتخت خاطرنشان کرد: در حوزه جرائم خرد افزایش چهار تا پنج درصدی نسبت به سال گذشته مشاهده می‌شود که در این خصوص پلیس برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به درپیش رو بودن ماه محرم و آغاز عزاداری‌های دهه نخست این ماه، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز که مراسم‌ها در هیئات، تکایا و مساجد آغاز می‌شود، همکاران ما در سراسر شهر تهران به صورت آماده باش خواهند بود.

سردار رحیمی با اشاره به فعال بودن 5 هزار حسینیه، تکیه و مسجد برای برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده تمامی برگزار کنندگان این مراسم مذهبی با پلیس هماهنگ خواهند بود و هر یک از این تکایا و مساجد یک نماینده هیئت و مرتبط با پلیس خواهند داشت.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: پلیس در ماه محرم تمام تلاش خود را خواهد داشت تا مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در کمال نظم و امنیت برگزار شود.

سردار رحیمی در پایان از هیئات حسینی خواست تا حتماً تمام تلاش خود را برای هماهنگی بیشتر با پلیس انجام دهند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها