آلبوم و سرود نمایش «بزرگ‌راهِ» رونمایی شد؛

حجت‌الاسلام قمی: برای مردم سُرود بخوانیم چون سُرود مردمی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برای مردم سرود بخوانیم چون سرود عاری از منیت، به‌دور از پیچیدگی و مردمی است.
کد خبر: ۳۰۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴ - 10September 2018

حجت‌الاسلام قمی: برای مردم سُرود بخوانیم چون سُرود مردمی استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از سرود نمایش «سرداران شهید» و آلبوم سرود «بزرگ‌راه» عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسین هوش مداح اهل بیت (علیهم‌السلام) و علی لهراسبی هنرمند کشورمان، جمعی از خانواده‌های شهدا در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که برای نخستین بار با این شکل برگزار می‌شد، قطعات آلبوم سرود «بزرگ‌راه» در قالب نوین سرود نمایش به اجرا در آمد. در این مراسم هنرمندانی از استان‌های مختلف کشور مانند خراسان رضوی، فارس، لرستان، قم، آذربایجان غربی، یزد، اصفهان و تهران اجرای این سرود نمایش را بر عهده داشتند.

حسین هوشیار مداح اهل بیت (علیهم السلام) در این مراسم با بیان خاطره به تشریح چگونگی ورود خود به عرصه سرود پرداخت و اظهار داشت: در محله ما یک فرمانده پایگاهی بود که با همه بچه‌ها دوست بود. او وقتی دوچرخه یاماهای من دزیده شده بود به من یاد که چگونه انسان به وسیله اموالش امتحان می‌شود.

وی افزود: وقتی این دوست من به شهادت رسید برای او سرودی خواندم. سپس دوست دیگرم وقتی به شهادت رسید در عالم خواب از من درخواست کرد برای او نیز سرود بخوانم. برای من یقین شد سرود مورد عنایت شهدایت و این راه را همواره ادامه دادم.

این مداح اهل بیت (علیهم‌السلام) نغمات و دسته‌های عزاداری را گونه‌ای از هنر دانست و خطاب به جوانان فعال عرصه سرود گفت: شک نکنید کاری که در عرصه سرود انجام می‌دهید و از آرمان‌ها حرف می‌زنید نظر کرده شهدا خواهد بود. وقتی هنر متعهد شد توسط شهدا مهر می‌شود.

هشیار تاکید کرد: سرود با تئاتر متفاوت است. شاید یک بازی‌گر تئاتر بتواند نقش‌های مختلفی را بازی کند اما یک سرود‌خوان اگر به متنی که می‌خواند وفادار نباشد نمی‌تواند اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این مراسم اظهار داشت: سرودن از شهدا نفس و هوش آسمانی می‌خواهد. شهدایی که وقتی ویژگی‌های آن‌ها را می‌شنویم متحیر می‌مانیم. 

وی سرود را هنری شورانگیز و محتشمی دانست و گفت: ما همواره مخاطب سرود بوده‌ایم و از آن لذت برده‌ایم. بوی منیت در سرود شنیده نمی‌شود چراکه در آن یک حرف قدسی بیان می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در سرود حرف قدسی وجود دارد چون منیت و پیچیدگی‌های آن کم است. سرودهای خاصی از خاطرات کودکی ما در عاشورا و دفاع مقدس وجود دارد چون سرود هنر مردمی است.

قمی تاکید کرد: باید برای مردم بخوانیم چون این مردم با فشارها و مشکلات همواره پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند بخاطر همین باید همواره از این مردم و برای مردم سرود تولید کنیم. 

در ادامه این مراسم قطعات سرود نمایش «بزرگ‌راه» شامل قطعات سرودی با محوریت شخصیت فرماندهان شهید دفاع مقدس اجرا شد.

گفتنی است؛ هفتمین دقیقه، صیاد دلها، باغبون، نابغه، چریک، زنده‌رود، چشم مجنون، زیارتگاه ماهی‌ها، بابای لیلا و مسیح کردستان نام قطعات آلبوم سرود سرداران شهید با نام «بزرگ‌راه» بود که به شهیدان طهرانی‌مقدم، صیاد شیرازی، برونسی، باقری، چمران، خرازی، همت، باکری، زین‌الدین و بروجردی تقدیم شده بود.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها