سومین روز مذاکرات امریکا و روسیه در مورد سوریه

مذاکرات دوجانبه وزیران امور خارجه امریکا و روسیه در مورد سلاح های شیمیایی سوریه و تلاش برای رسیدن به توافقی برای اجرای طرح پیشنهادی روسیه وارد روز سوم شد.
کد خبر: ۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸ - 14September 2013

سومین روز مذاکرات امریکا و روسیه در مورد سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، متعاقب استقبال اولیه امریکا از طرح ابتکاری روسیه در مورد کنترل سازمان ملل بر تسلیحات شیمیایی سوریه که به منظور جلوگیری از جنگ مطرح شد، وزیران امور خارجه امریکا و روسیه به منظور بررسی این طرح و کسب توافق در مورد چگونگی اجرای آن، مذاکرات دوجانبه خود را از روز پنج شنبه در ژنو سوئیس آغاز کرده اند و تا امروز ادامه دارد.

الجزیره نوشت: "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا و "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه، پس از دو روز مذاکره، تلاش های خود را برای کسب توافق در مورد حذف تسلیحات شیمیایی سوریه و یا کنترل و نظارت سازمان ملل بر این تسلیحات با وجود تفاوت دیدگاه ها ادامه می دهند.

در این رابطه یک مقام امریکایی با بیان اینکه دو طرف تلاش های زیادی برای کسب یک توافق سیاسی برای حل بحران سوریه در جریان مذاکرات در پیش گرفته اند اضافه کرد با وجود برخی اختلافات عمیق مذاکرات در روز گذشته به نقطه مهمی رسیده است.

شایان ذکر است در حالی نمایندگان امریکا و روسیه مذاکرات دوجانبه برای کسب توافقی در مورد چگونگی کنترل سازمان ملل بر تسلیحات شیمیایی سوریه به منظور جلوگیری از جنگ را آغاز کرده اند که تا پیش از این به دلیل تهدیدات امریکا احتمال حمله نظامی به سوریه افزایش یافته بود و امید می رود با تلاش های دیپلماتیک راه های برای حل بحران مورد توافق قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها