ستایش آمریکا از همکاری ابومازن با اسرائیل علیه مقاومت

وزارت خارجه آمریکا از همکاری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه مقاومت در کرانه باختری رود اردن ستایش کرد.
کد خبر: ۳۰۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ - 21September 2018

ستایش آمریکا از همکاری ابومازن با اسرائیل علیه مقاومتبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، روزنامه صهیونیستی هاآرتس نوشت: وزارت دفاع آمریکا گزارشی درباره روابط بین دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ و تشکیلات خودگردان صادر کرده است که تاکید می کند همکاری امنیتی بین تشکیلات و اسرائیل با شدت بالایی ادامه دارد و تشکیلات خودگردان به نحو احسن وظایف خود را در کرانه باختری در مبارزه (با آنچه این گزارش به زعم خود) "تروریسم" خوانده و به طور مشخص جنگ علیه جنبش های حماس و جهاد اسلامی انجام می دهد.

منابع در واشنگتن گفتند که این اولین گزارش در زمامداری دولت ترامپ است که به رویدادهای سال گذشته (2017) میلادی پرداخته است.

به نوشته هاآرتس، این گزارش با وجود تنش موجود در روابط بین واشنگتن و تشکیلات خودگردان فلسطین صادر شده است. این تنش بعد از اقدام ترامپ در دسامبر سال 2017 میلادی در اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائل و سپس انتقال سفارتش از تل آویو به این شهر به بالاترین حد خود رسید و این امر باعث شد که رهبری تشکیلات خودگردان آمریکا را میانجیگری مناسب در روند سازش نداند و عباس همه روابطش با واشنگتن را در واکنش به حمایت کامل آمریکا از سیاست های رژیم اسرائیل قطع کند.

این روزنامه صهیونیستی نوشت: بخش مربوط به تشکیلات خودگردان در گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان با تمام قدرت برای جلوگیری از عملیات ضد اسرائیلی تلاش می کنند و به طرز بسیار خوبی برای مهار فعالیت های جنبش های جهاد اسلامی و حماس در کرانه باختری - بویژه مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان براساس توافقنامه سازش اسلو- فعال است.

این گزارش افزوده است: دولت ترامپ به طور موثر از دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان حمایت می کند. این حمایت در قالب آموزش نیروهای این دستگاهها و پشتیبانی مالی از آنها است. این امر با وجود اقدام ترامپ در قطع صدها میلیون دلار کمک واشنگتن به فلسطینی ها انجام می گیرد. تنها بند حمایت آمریکا از فلسطینی ها که تغییری نکرده است، در ارتباط با حمایت آمریکا از نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان است.

این گزارش تصریح کرد: در تابستان امسال آمریکا 60 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان برای حمایت از نهادهای امنیتی آن کمک کرده است تا این نهادها بتوانند ماموریت خود در جلوگیری و خنثی کردن حملات ضد اسرائیلی را حفظ کنند.

براساس این گزارش، تعداد عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها علیه اهداف رژیم صهیونیستی در سال 2017 میلادی نسبت به سالهای 2015 و 2016 میلادی کاهش یافته است.

این گزارش تنها در یک جمله به خشونت های شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری اشاره کرده و انتقادهای شدیدی را به تشکیلات خودگردان برای تداوم پرداخت حقوق به خانواده اسیران فلسطینی که عملیات علیه اسرائیل انجام داده اند، وارد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها