امیر نعمتی:

ناامنی برخی کشورهای منطقه وظیفه نیروهای مسلح ما را سنگین‌تر کرده است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز به دلیل نبودِ امنیت در برخی کشور‌های منطقه، نیرو‌های مسلح ما مجبور هستند که تلاش مضاعفی را برای برقراری امنیت انجام دهند.
کد خبر: ۳۱۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ - 17November 2018

ناامنی برخی کشورهای منطقه وظیفه نیروهای مسلح ما را سنگین‌تر کرده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در اولین کنفرانس بین‌المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی، سرزمینی و کلان‌شهرها، راهکار‌ها و چالش‌ها که صبح شنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: کشور پهناور ایران با قرار گرفتن در منطقه غرب آسیا با ۱۵ کشور همسایه و دارای مرز‌های گسترده دریایی و زمینی است و از این حیث در رتبه بالایی قرار دارد.

وی افزود: امروز ۱۷ استان از استان‌های سرزمین ما با سایر کشور‌ها هم‌مرز هستند و این می‌تواند فرصت خوبی برای مسؤولان نظام ما باشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: متاسفانه امروز در تعدادی از کشور‌های همسایه به واسطه نفوذ ابرقدرت‌ها شرایط امنیتی خوبی حاکم نیست.

امیر نعمتی ادامه داد: امروز به دلیل نبودِ امنیت در برخی کشور‌های منطقه، نیرو‌های مسلح ما مجبور هستند که تلاش مضاعفی را برای برقراری امنیت انجام دهند؛ چراکه آن کشور‌ها در درون ناامن هستند و ما باید مراقب باشیم تا این ناامنی به مناطق مرزی ما سرایت نکند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که بدون امنیت هیچ فعالیتی به ثمر نخواهد نشست و این مقوله زیرساخت هر گونه توسعه و پیشرفت است.

جانشین فرمانده نزاجا افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری فرمانده معظم کل قوا و دارا بودن نیرو‌های مسلح مقتدر و مردم شجاع بویژه مردم ساکن در مناطق مرزی، در غرب آسیا امروز دارای امنیت خوبی است.

امیر نعمتی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت مکمل امنیت و لازم و ملزوم یکدیگرند، گفت: اگر امنیت نباشد، توسعه محقق نمی‌شود و اگر نیاز‌های اولیه افراد تامین نشود، زمینه امنیت از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز دغدغه امنیت در مرز‌ها به واسطه توسعه و پیشرفت اقتصادی از بین خواهد رفت. اگر می‌خواهیم در مناطق مرزی امنیت پایدار داشته باشیم، باید نیاز‌های مردم را با توسعه همه جانبه برطرف کنیم؛ وگرنه با پدیده قاچاق کالا و فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه مواجه خواهیم شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان عنوان کرد: قطعاً پدیده قاچاق، تولید و اقتصاد داخلی کشور را بیمار می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار