محدثی‌خراسانی به دفاع پرس خبر داد؛

ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در جشنواره سرود دانش‌آموزی/ آثار مدافعان حرم و مقاومت داوری می‌شوند

مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در جشنواره سرود دانش آموزی خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 19November 2018

«مصطفی محدثی‌خراسانی» مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از ایجاد بخش ویژه دفاع مقدس در جشنواره سرود دانش آموزی خبر داد و اظهار داشت: جشنواره سرود دانش آموزی یک جشنواره ملی است که ابتدا از شهرستان‌ها و مراکز استانی آغاز می‌شود و در نهایت در سطح ملی به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: برگزیدگان کشوری این جشنواره معمولاً همه ساله در مجتمع فرهنگی اردویی شهید باهنر به رقابت می‌پردازند و رقابت پایانی در بین برگزیدگان نهایی برگزار می‌شود.

مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در توضیح بخش دفاع مقدس این جشنواره عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است اعلام شود که علاوه بر برگزیدگان، سه گروه نیز به عنوان برگزیدگان ویژه بخش دفاع مقدس در سطح کشور معرفی می‌شود.

محدثی‌خراسانی خاطرنشان کرد: گروه‌های سرود در سطح شهرستان‌های این موضوع را مدنظر داشته باشند که اگر علاقه‌مند هستند، می‌توانند در بخش دفاع مقدس سرود داشته باشند. البته برای حضور در این بخش  لازم است که به موضوع دفاع مقدس توجه داشته باشند.

وی افزود: پس از داوری بخش دفاع مقدس، مراسم تقدیر و اسکان و پذیرای از گروه‌های پذیرفته شده بخش دفاع مقدس در سطح ملی را مدیریت خواهیم کرد.

مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به سرفصل‌های سرودهای این بخش اشاره کرد و ادامه داد: منظورم ما از بخش دفاع مقدس در جشنواره سرود دانش آموزی الزاماً اشاره به تیر و تفنگ نیست.

محدثی‌خراسانی تاکید کرد: همانطور که شعر و موسیقی دفاع مقدس شکل‌های تازه‌ای پیدا کرده است، سرود هم می‌تواند ضمن اینکه پیوند خود را با جریان اصیل سرود دوران دفاع مقدس را حفظ کند به لحاظ زبانی و محتوایی به مسائل روز دفاع مقدس بپردازد.

وی گفت: سرودهای دانش‌آموزی بخش دفاع مقدس می‌تواند وارد حوزه مقاومت، مدافعان حرم و حتی مسائل اجتماعی و معضلات جامعه شوند چراکه فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند آن‌ها را رفع کند. در اشعار گروه‌های سرود می‌توان به این مسائل نیز پرداخت و ما این نوع کارها را شامل سرودهای دفاع مقدس می‌دانیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها