ادعای روزنامه قطری: امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت نخواهد کرد

روزنامه قطری در یادداشتی به سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت که هیچ مقامی از قطر در این نشست شرکت نخواهد کرد.
کد خبر: ۳۲۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ - 08December 2018

ادعای روزنامه قطری: امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، به رغم اینکه کمتر از ۲۴ ساعت به آغاز سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی نمانده است، ولی شواهدی دال بر احتمال شرکت امیر قطر در این نشست وجود ندارد.

روزنامه الشرق قطر شنبه (۱۷ آذر) به قلم یکی از نویسندگان خود نوشت که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر هرگز در این نشست شرکت نخواهد کرد؛ چرا که مردم قطر آنچه را که کشورهای تحریم کننده در حق کشورشان و آن‌ها انجام داده‌اند، فراموش نکرده‌اند.

این روزنامه نوشت: «همه شواهد حکایت از آن دارد که شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» در رأس هیأت قطری برای شرکت در این نشست نخواهد بود. خیلی‌ها می‌گویند که قطر اصلا در این نشست شرکت نخواهد کرد و اگر هم شرکت کند حضور و مشارکتش پروتوکلی خواهد بود نه بیشتر و نه کمتر».

نویسنده الشرق می‌نویسد، مردم قطر چه در داخل و چه در خارج و حتی مردم کشورهای عربی خلیج فارس هنوز فراموش نکرده‌اند که چگونه در ماه رمضان، در آن هوای گرم از عربستان سعودی اخراج شدند.

این روزنامه در ادامه به اقدامات کشورهای تحریم کننده قطر از جمله عربستان سعودی علیه قطری‌ها اشاره کرد و پرسید چگونه می‌توان محاصره و تحریم قطر، بستن گذرگاه‌ها، اخراج شهروندان و ... را فراموش کرد و به این نشست رفت.

سی و نهمین نشست شورای همکاری خلیج فارس فردا رسما به میزبانی عربستان سعودی در شهر الدمام آغاز خواهد شد.

«سلمان بن عبدالعزیز»، شاه سعودی هفته گذشته با خط خود رسما از تمیم، امیر قطر دعوت کرد که در این نشست شرکت کند.

هنوز مشخص نیست که هیأت قطری و تمیم بن حمد در این نشست شرکت خواهند کرد یا نه. قطر هفته پیش از سازمان اوپک خارج شد و برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از احتمال خروج دوحه از شورای خلیج فارس دارد.

از عمان هم خبر می‌رسد که معاون نخست وزیر این کشور به جای سلطان قابوس در نشست الدمام شرکت خواهد کرد.

روابط قطر با چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین از خرداد ماه سال ۹۶ و پس از نشست آمریکایی و اسلامی ریاض که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حضور داشت، به کل قطع شد.

چهار کشور مذکور دوحه را به حمایت مالی از تروریسم، ایران و گروه‌های مقاومت در منطقه متهم کردند و تحریم‌هایی علیه قطر وضع کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها