معاون بسیج اصناف در مراسم تشییع شهدای گمنام در بازار:

امیدواریم حضور شهدا باعث سالم سازی فضای کسب و کار در بازار شود

معاون سازمان بسیج اصناف با اشاره به حضور مقدس شهدا در محوطه بازار تهران بیان کرد: حضور این شهدای گرانقدر برای تمامی کسبه و اهل بازار باعث افتخار و سرافرازی شود و امیدواریم که این شهدا مبدا و مقصد فعالیت در بازار شود.
کد خبر: ۳۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹ - 27October 2014

امیدواریم حضور شهدا باعث سالم سازی فضای کسب و کار در بازار شود

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس غلامرضا حسنپور معاون بسیج اصناف کشور در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر سه شهید گمنام که صبح امروز در بازار بزرگ تهران برگزار شد گفت: بازار امروز شهر نیازمند خون تازه ای است که امیدواریم وجود پربرکت این شهدا به سالم سازی فضای بازار کمک کند.

وی ادامه داد: اهالی و کسبه بازار از حضور پربرکت این سه شهید بسیار خرسندند و ما امیدواریم که حضور این شهدا و برکت  آنها در اوضاع اقتصادی و کسب معیشت حلال در بازار موثر باشد.

معاون بسیج اصناف با بیان اینکه بازاریان پیش قراولان نهضت انقلاب بودند افزود: حادثه خونین سال 1342 در همین میدان کنونی که اکنون محل تدفین این شهدای گمنام است اتفاق افتاد و آن طور که حضرت آقا فرمودند بازاریان متدین در آن روز در دفاع از انقلاب به میدان آمدند و اکنون ما شاهدیم که 51 سال بعد از آن واقعه خونین این مکان مزین به حضور و نام سه شهید سرافراز دفاع مقدس است.

حسنپور با بیان اینکه شباهت های بسیاری بین واقعه خونین 15 خرداد و مراسم امروز تشییع شهدای گمنام وجود دارد، خاطرنشان ساخت: شباهتی که بین این دو اتفاق ذهن انسان را به خود مشغول می کند این است که واقعه آن روزهای 15 سال 1342 نیز بر ایام محرم اتفاق افتاد و امروز نیز در دومین روز از ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افتخار میزبانی شهدای گمنام دفاع مقدس را داریم.

وی درادامه تصریح کرد: در 15 خرداد 1342 بازاریان متدین اولین گروهی بودند که در راه دفاع آغاز نهضت انقلاب به میدان آمدند و بسیاری از آنها مظلومانه به شهادت رسیدند. اما امروز این شهدای گرانقدر که در ادامه همان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل جان خود را مظلومانه فدا کردند عزتمندانه تشییع و تدفین می شوند.

حسنپور با اشاره به اینکه این مراسم در راستای کنگره شهدای اصناف برگزار شده است تصریح کرد: صنوف مختلف بازار در شهریور ماه امسال شاهد برگزاری کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید اصناف کشور بودند و حضور این سه شهید گمنام در راستای همین کنگره است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که بازاریان محترم و کسبههای محل مبدا و مقصد کسب و کارشان را قبور این شهدای گرانقدر قرار دهند و همواره یاد و نام شهدا در زندگی روزمره و در کسب و کار ما جاری و ساری باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها