سردار باقرزاده در حاشیه تشییع شهدای گمنام در بازار تهران:

61 شهید گمنام در دهه نخست محرم تشییع می‌شوند/ طرح پالایش بسیاری از خانواده‌های شهدای گمنام به پایان رسیده است

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه تشییع سه شهید گمنام در بازار تهران از تشییع و خکسپاری 61 شهید گمنام در دهه نخست محرم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ - 27October 2014

61 شهید گمنام در دهه نخست محرم تشییع می‌شوند/ طرح پالایش بسیاری از خانواده‌های شهدای گمنام به پایان رسیده است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سید محمد باقرزاده صبح امروز در مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس در بازار بزرگ تهران با اشاره به ایام سوگواری محرم گفت: 61 شهید گمنام در دهه نخست محرم و به یاد سال 61 هجری در کشور تشییع و تدفین می شوند و برنامهریزی شده تا این مراسمات در اغلب استان های کشور برگزار شود.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی هم در دو نقطه "صاصد" و "داورزن" مراسم تشییع این شهدا را خواهیم داشت.

سردار باقرزاده افزود: در حال حاضر در مورد شهدای گمنام در چهار محور مشغول فعالیت هستیم و در مکان هایی که توافق شده عملیات تفحص آغاز شده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اتمام عملیات تفحص شهدا در داخل کشور تصریح کرد: عملیات تفحص داخل کشور خیلی وقت است که تمام شده و ما تاکنون 45 هزار شهید پیدا کرده ایم که از این تعداد، چهار هزار شهید به صورت گمنام دفن شده اند و از تعداد 13 هزار شهیدی که مفقود هستند ما فقط باید به دنبال 6 هزار و 200 خانواده شهید باشیم چرا که هفت هزار شهید گمنام دفن شده و بخشی از این 6 هزار در حال شناسایی هستند.

وی با بیان اینکه بخش بسیاری از خانوادههای شهدا در طرح پالایش سلامت شرکت کردهاند، گفت: بخش بسیاری از خانواده های شهدای گمنام با کمک بنیاد شهید در طرح پالایش سلامت قرار دارند و تقریبا دو سوم از شهدای گمنام تاکنون طرح پالایششان به اتمام رسیده است.

سردار باقرزاده در مورد باغ موزه های دفاع مقدس نیز تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که همه باید برای ساخت پارک باغ موزه کار کنند و حتی نهادهایی را هم یاد بردند و فرمودند فلان و فلان که این فلان و فلان تعابیر عام مشخصی دارد و استانداران و فرماندهان و همه باید کار کنند.

وی با اشاره به نقش خانوادهها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس فقط برای سپاه و ارتش و نیروهای مسلح نیست و متعلق به همه است و دستگاه های هنری و ارشاد و صاحب نظران باید بیایند کمک کنند و حتی نهاد خانواده هم می تواند در فرهنگ دفاع مقدس تاثیر خود را داشته باشد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه باید از ظرفیت نهادهای مختلف کشور در این امر استفاده شود، گفت: اکنون ظرفیتهای مناسبی در شهرداریها وجود دارد و این ارگانها متکلف فرهنگ عمومی مردم هستند اما شهرداری و شورای شهر به تنهایی کافی نیست و باید همه برای شهدا کار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار