رئیس حوزه هنری استان فارس خبر داد؛

رونمایی از آثار تاریخی قرآن‌نویسان بزرگ ایران در شیراز

«محمد کرم‌اللهی» از برگزاری سمینار بزرگ پژوهشی فرهنگ و هنر همراه با رونمایی از آثار تاریخی قرآن‌نویسان بزرگ ایران خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸ - 16December 2018

رونمایی از آثار تاریخی قرآن‌نویسان بزرگ ایران در شیرازبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «محمد کرم‌اللهی» امروز (یکشنبه) ۲۵ آذرماه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های حوزه هنری در هفته پژوهش پرداخت و تأکید کرد که فارس نیازمند پژوهش‌های عمیق و کاربردی در عرصه فرهنگ و هنر است.

وی از برگزاری سمینار بزرگ پژوهشی فرهنگ و هنر همراه با رونمایی از آثار تاریخی قرآن نویسان بزرگ ایران خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های سمینار فرهنگ و هنر را نمایش بیش از صد اثر خوشنویسی تاریخی از «ملا احمد نی‌ریزی»، خاندان «ارسنجانی»، خاندان «وصال» و دیگر هنرمندان برجسته فارس است.

كرم‌اللهی ادامه داد: در این برنامه استاد «محمد نعمتی»، قرآن نویس و هنرمند برجسته پیرامون هنر خوشنویسی و «محمدرضا خالصی» نیز درباره خوشنویسی در ساحت هنر قدسی سخنرانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دکتر «محمد مرادی» عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با موضوع ضرورت‌های پژوهش در حوزه فرهنگ و هنر فارس سخنرانی می‌كنند، گفت: «مجید چیزفهم» دانشمندیان و «فرهاد نصیری شیرازی»، از اساتید نامدار انجمن خوشنویسان فارس نیز در این مراسم درباره هنر خوشنویسی و جایگاه خاندان ارسنجانی در مکتب خوشنویسی فارس سخن خواهند گفت.

کرم‌اللهی زمان این برنامه را ساعت ۱۵ روز چهارشنبه، ۲۸ آذر و مکان آن را تالار اندیشه حوزه هنری فارس در شیراز اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها