سردار نظری:

رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ اقتصادی است/ رسالت رسانه در دهه پنجم انقلاب تزریق روحیه امید است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها علیه کشورمان، تلاش برای ناکام ماندن دشمنان در تحقق اهدافشان را وظیفه مسوولان دانست.
کد خبر: ۳۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰ - 20December 2018

رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ اقتصادی است/ رسالت رسانه در دهه پنجم انقلاب تزریق روحیه امید استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه­‌ای «ابوذر» با حضور سردار سرتیپ پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رض ا(ع)، «محسن نصرپور» مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین «نصرالله پژمانفر» نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، «قربان میرزایی» سرپرست استانداری خراسان رضوی، «محمدرضا حیدری» رئیس شواری اسلامی شهر مشهد، خانواده شهدا و پیشکسوتان عرصه رسانه پنج‌شنبه (29 آذرماه) در تالار شهر مشهد برگزار شد.

سردار نظری در این مراسم اظهار داشت: چهل سال از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی می­‌گذرد و ما مفتخریم که در مقطع چهل سالگی عمر این نظام مقدس، شاهد باشیم که اندیشه­‌های انقلاب در ورای جهان اسلام همچنان رو به گسترش است.

اراده انسان­‌ها تعیین کننده است

وی افزود: ما شاهد هستیم که انقلاب اسلامی علی‌رغم همه فریب­‌ها و نیرنگ­‌هایی که جبهه معاند علیه این نظام به کار می‌بندند، ایران اسلامی امروز در نقطه اوج موفقیت قرار دارد. شکر این نعمت در عبادت، توسل و تمسک و هم به زبان آوردن در این مجالس و محافل با استفاده از ابزارهای گوناگون و به زبان­‌های مختلف و هم در عمل و ادامه مسیر فوق العاده حائز اهمیت است. جشنواره رسانه‌­ای «ابوذر» فرصتی است برای تقدیر از کسانی که این وظیفه و رسالت را در بستر رسانه انجام دادند.

نظری افزود: انقلاب اسلامی ما در عین اقتدار مظلوم است، چون تحت تهاجم سنگین رسانه­‌ای جبهه مقابل قرار دارد. ما از نظر توان فیزیکی در عرصه رسانه، قابل مقایسه با امپراطوری رسانه‌­­ای استکبار نیستیم؛ اما معتقد هستیم اراده انسان­‌ها تعیین کننده است و این اراده تحت تجربه ما قرار گرفته است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: ما با یک جبهه وسیع، گسترده و فریبنده مواجه هستیم و ابزار قوی رسانه در اختیار دشمن است، به نحوی که به صورت مداوم در مقابل انقلاب اسلامی از عملیات روانی استفاده می­‌کند تا انقلاب اسلامی و امواج طوفنده آن را کنترل کند اما با این وجود اهل رسانه، این فتح از آن انقلاب اسلامی خواهد بود.

در جنگ اقتصادی از عملیات روانی دشمن غافل نشویم

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات پیش آمده در عرصه اقتصادی، تصریح کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است نباید از توطئه رسانه‌­ای دشمن غافل شویم.

وی گفت: در شرایط موجود کشور دو کار عمده باید صورت گیرد. اقدام اول، جبران عقب­‌ماندگی­‌هاست. در این بخش باید مسوولین و آحاد مردم تلاش کنند. اقدام دومی که باید مورد توجه قرار بگیرد عملیات روانی دشمن و استفاده از رسانه است. دشمن به دنبال آن است تا با بهره‌­گیری از رسانه نارضایتی را به جامعه تزریق کند.

نظری تأکید کرد: هدف دشمن در عملیات روانی بزرگنمایی چالش­‌ها، ایجاد پوشش برای دستاوردهای انقلاب با هدف اینکه مردم و افراد متصل به انقلاب اسلامی نتوانند جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل دنیای استکبار درک کنند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: آمریکا به عنوان نماد استکبار آستانه تحملش به پایان رسیده و در همه عرصه‌­ها افول کرده است. فرار آمریکا از سوریه مؤید این ادعا است. دنیای استکبار با همه هیاهوها و تبلیغات رسانه‌­ای به تقاطعی برخورد می­‌کند که تاب ایستادگی ندارد. عرصه دفاعی در اختیار کشورمان است. عرصه امنیتی تعیین کننده جبهه انقلاب اسلامی در منطقه است و آمریکا عرصه سیاسی را از دست داده است.

دهه پنجم انقلاب اسلامی دهه جهش است

این مسوول ابراز داشت: انقلاب اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم حیات خود قرار دارد. نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک آمادگی و پختگی دست پیدا کرده است. این پختگی باعث شده علی رغم تمام فشارهایی که در حوزه اقتصاد بر مردم کشورمان اعمال شده؛ اما مردم ایران اسلامی در برابر آن بایستند.

نظری افزود: دهه پنجم انقلاب دهه جهش است. تبیین دستاوردهای انقلاب و جهت­‌گیری در مقابل عملیات روانی دشمن، تزریق روحیه تلاش و امید، جهت دهی، تبیین مسیرها و آنچه انقلاب اسلامی طی کرده، هشدار دادن به مسئولین و بصیرت بخشی به عنوان رسالت رسانه در این دهه پنجم انقلاب اسلامی است.

وی در پایان گفت: جشنواره رسانه­‌ای «ابوذر» زمینه­‌ای برای تحقق این رسالت به شمار می­‌رود. در مقطع کنونی، به مهار تبلیغی و عملیات روانی دشمن نیازمند هستیم.

در این مراسم از خانواده شهدای عرصه رسانه شهیدان مدافع حرم «محسن خزایی» و «جواد جهانی» و خانواده مرحوم «رضا مقدسی» فعال رسانه‌ای و همچنین از «جلال فیاضی» و «بهروز محسنی» از پیشکسوتان عرصه رسانه تجلیل شد.

در پایان آئین اختتامیه سومین جشواره رسانه‌­ای «ابوذر » آثار برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها