قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سوریه می‌تواند جولان را آزاد کند/ صهیونیست‌ها نگران خروج آمریکایی‌ها از سوریه هستند

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نزدیک 50 سال است که جولان اشغال شده است و سوریه هم‌اکنون در جایگاهی قرار گرفته است که می‌تواند جولان را از لوث تروریست‌ها و صهیونیست‌ها پاکسازی کند.
کد خبر: ۳۲۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 29December 2018

سوریه می‌تواند پس از 50 سال جولان را آزاد بکند/ صهیونیست‌ها از خروج آمریکا از سوریه احساس نگرانی می‌کنندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، سه‌شنبه شب (4‌دی) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با عبور از حریم هوایی لبنان مناطقی از اطراف دمشق را مورد حمله قرار دادند. منابع نظامی در سوریه اعلام کردند که پدافند هوایی سوریه ۸ موشک از میان ۱۰ موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را ساقط کرده‌اند. این نخستین حمله رژیم صهیونیستی به سوریه از زمانی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نیرو‌های نظامی‌اش را از سوریه خارج می‌کند.

در همین رابطه «جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: تحرکات نظامی اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه و لبنان از 2 جنبه قابل بررسی است؛ شرایط داخلی و اوضاع منطقه هر 2 به ضرر صهیونیست‌ها منجر شده است. آنها در واقع می‌خواهند با عملیات کوچک و محدود به اندازه‌ای بر مشکلات فائق بیایند.

وی افزود: در داخل سرزمین‌های اشغالی، بعد از شکستی که حماس در جنگ اخیر به صهیونیست‌ها متحمل کرد، دولت اسرائیل در معرض سقوط قرار گرفت و شایعه احتمال برگزاری انتخابات زودرس در سرزمین‌های اشغالی پیش از پیش شده است. این شکنندگی در دولت اسرائیل و آسیب پذیری در موقعیت سیاسی نتانیاهو، وی را بسیار سراسیمه کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی علاقه‌مند است با یکسری از عملیات منطقه‌ای، توجهات را به مسائل دیگر منعطف بکند تا از ناکامی‌های شکست فرار بکند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه هدف نتانیاهو از این تحرکات چیست، گفت: در حقیقت نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد از حالت انفعالی که در سرزمین‌های اشغالی گریبان گیرش شده است، حالت تهاجمی به خود بگیرد.

قنادباشی خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی داعش که در سوریه از بین رفت، اسرائیلی‌ها به یکباره دیدند که معادلات منطقه علیه آن‌ها تغییر پیدا کرده است. از آن زمان به بعد، مناسبات خارجی‌شان با شتاب‌زدگی بی‌سابقه‌ای همراه شد. هر روز که زمان می‌گذرد، نگرانی صهیونیست‌ها از جانب سوریه افزایش پیدا می‌کند. سوری‌ها در زمانی موفق شدند، تمام تروریست‌هایی که در کنار مرز‌های اسرائیل و جولان مستقر بودند را از بین ببرند، نزدیک 50 سال است که جولان اشغال شده است و سوریه الان در جایگاهی قرار گرفته است که می‌تواند جولان را از لوث تروریست‌ها و صهیونیست‌ها پاکسازی کند؛ لذا می‌توان گفت که صهیونیست‌ها در واقع نگران قدرتمند شدن سوریه هستند.

وی در پاسخ به این سوال که خروج آمریکا از سوریه چه تاثیری در بر رژیم صهیونیستی خواهد داشت، گفت: در سویی دیگر آمریکایی‌ها قصد دارند از سوریه خارج شوند و این موضوع ترس و نگرانی رژیم اشغالگر قدس را بیشتر از قبل کرده است. معادله نظامی منطقه باز هم به ضرر رژیم صهیونیستی تغییر خواهد کرد؛ لذا صهیونیست‌ها این تدارکات را محیا کردند که نشان بدهند، نزد افکار عمومی در موقعیت شکست و انفعال قرار ندارند و هیچ‌گونه ترس و نگرانی از بابت تغییر موازنه منطقه‌ای ندارند.

قنادباشی با اشاره به موضع حزب الله لبنان و صهیونیستی‌ها اظهار داشت: صهیونیست نظاره‌گر این هستند که لبنان و حزب الله قدرتمندتر از قبل شده‌اند. تعداد موشک‌های حزب الله روزبه‌روز بیشتر و آمادگی‌شان برای مورد هدف قرار دادن اسرائیل بیشتر از قبل شده است. عبور جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از حریم هوایی لبنان و مورد هدف قرار دادن مناطقی از اطراف دمشق تنها به این سبب بوده است که می‌خواهند اثبات کنند، خطری از جانب لبنان نمی‌تواند سرزمین‌های اشغالی را تهدید بکند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها