عذرخواهی مصر از رژیم صهیونیستی و بی‌اعتنایی به قربانیان سیناء

انتشار خبری در رسانه‌های صهیونیستی درباره عذرخواهی ارتش مصر از رژیم صهیونیستی به دلیل شلیک اشتباهی چند گلوله به سمت شهرک‌های واقع در مرز مصر، داغ دل یک خانواده ساکن سیناء را تازه‌تر کرد.
کد خبر: ۳۲۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ - 04January 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی چند روز پیش خبری مبنی بر عذرخواهی ارتش مصر از این رژیم به دلیل شلیک اشتباهی چند گلوله به سمت یک شهرک نزدیک در مرز مصر و فلسطین اشغالی خبر داد که همین امر خشم خانواده «مطلق» در سیناء را برانگیخت.

خانواده «مطلق» در سال ۲۰۱۶ به دلیل شلیک اشتباهی گلوله توپ ارتش مصر به منزلشان واقع در جنوب شهر رفح در استان شمال سیناء، ۲ فرزند خود را از دست داد، اما هیچگاه ارتش مصر نه عذرخواهی کرد از این خانواده و نه حتی غرامتی به این خانواده پرداخت شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که چند روز پیش فرمانده منطقه مرزی مصر با همتای صهیونیستی خود دیدار و از شهرک «نیستانا کفار هنوعر» واقع در جنوب اراضی اشغالی بازدید کردند تا از نزدیک از خسارت‌های وارده به این شهرک در نتیجه شلیک اشتباهی چند گلوله به سمت این شهرک مطلع شوند.

به نوشته روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن، اگرچه هنوز قاهره این خبر را تأیید یا رد نکرده است، اما رسانه‌های صهیونیستی به نقل از این فرمانده مصری گزارش دادند که تیراندازی به صورت اشتباهی و در جریان آموزش نیرو‌های ارتش مصر در نزدیکی مصر رخ داده است.

نیرو‌های ارتش مصر هفتم جولای سال ۲۰۱۶ به طور اشتباهی به سمت منزل مطلق در جنوب رفح شلیک کرده و در نتیجه آن ۲ کودک کشته شدند.

منابع قبیله‌ای در این باره گفتند که یک گلوله توپ از یکی از تانک‌های ارتش مصر در منطقه الطایره واقع در جنوب رفح شلیک شد و به منزل خانواده مطلق اصابت کرد که در نتیجه آن یک نوجوان ۱۶ ساله به نام «رضا احمد» و «فاطمه» شش ساله کشته و مریم ۶ ساله دیگر فرزند این خانواده نیز زخمی شد.

بر اساس این گزارش، با گذشت بیش از ۲ سال از وقوع این حادثه، ارتش مصر نه از خانواده مطلق عذرخواهی کرده و نه حتی غرامتی به آن‌ها پرداخت کرده است.

در همین رابطه یکی از شیوخ سیناء گفت: «ده‌ها غیرنظامی در طول سال‌های گذشته قربانی اشتباهات ارتش مصر شده‌اند، اما هیچگاه از هیچ خانواده‌ای به دلیل کشته شدن اعضای خانواده یا تخریب منزل آن‌ها در نتیجه بمباران و یا شلیک اشتباهی گلوله عذرخواهی نکرده‌اند که این امر نشان می‌دهد ارتش مصر برای ساکنان سیناء ارزشی قائل نیست در حالی‌که برای ایجاد رعب و وحشت در میان شهرک‌نشینان در نتیجه شلیک گلوله، عذرخواهی می‌کند.»

یکی دیگر از شیوخ قبیله سیناء نیز که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به اینکه ارتش مصر اهمیتی برای جان ساکنان سیناء قائل نیست، می‌گوید: «اواخر دسامبر ۲۰۱۵ در حمله هوایی ارتش مصر به منزلی در شهر رفح واقع در مرز نوار غزه، همه اعضای یک خانواده کشته شدند و چند ماه قبل از آن نیز اصابت چند گلوله توپ به شهر شیخ زوید یک زن کشته شد و ۲ سال پیش نیز در یکی از عملیات‌های ارتش یک خانواده که در حال فرار از صحنه درگیری در جنوب شهر بودند، کشته شدند.»

مرکز حقوق بشر سیناء نیز در گزارشی از کشته شدن همه اعضای یک خانواده در جنوب شیخ زوید در تاریخ ۱۹ ماه می ۲۰۱۶ خبر داد و آن را نقض معاهدات و قوانین حقوق بشری دانست.

ارتش مصر از پنج سال گذشته اجرای عملیات‌هایی علیه گروه‌های تروریستی در شبه‌جزیره سیناء از جمله گروه «أنصار بیت‌المقدس» که پس از بیعت با داعش به «ولایت سیناء» تغییر نام داده، آغاز کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار