15 آبان ماه

همایش رهروان زینبی با حضور بانوان در امامزاده صالح (ع) تهران برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شمیرانات گفت : همایش رهروان زینبی 15 آبانماه مصادف با 12 محرم الحرام با حضور پرشور بانوان در امامزاده صالح (ع) تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶ - 02November 2014

همایش رهروان زینبی با حضور بانوان در امامزاده صالح (ع) تهران برگزار می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام مجید کیایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شمیرانات، گفت: هدف اباعبدالله الحسین(ع) استکبارستیزی و احیای دوباره اسلام در برابر یزیدیان و امویان بود و تاثیر قیام امام حسین(ع) در زندگی امروز ما بسیار زیاد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شمیرانات در تشریح واقعه کربلا گفت: قیام امام حسین (ع) تبلور یک بیداری همیشگی برای مسلمانان است و امام حسین (ع) با زنده نگه داشتن دین خداوند، اهداف والای پیامبر اسلام را تثبیت و نهادینه کرد.

وی اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در برنامه امسال سوگواری سید الشهداء، برگزاری تجمع و همایش بزرگ رهروان زینبی(س) را در امام زاده صالح شمیرانات را پیش بینی کرده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمیرانات اذعان داشت: این مراسم از ساعت 10 صبح تا نماز ظهر و عصر ادامه خواهد یافت و زنان عاشورایی با ندای «لبیک یا زینب» و بیعت با اهداف والای پیام آور عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر را الگوی زندگی خود در زندگی امروزشان، خواهند کرد.

وی در تشریح مقام حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) نقش آفرین اصلی نهضت عاشورا است، زیرا این بانوی بزرگوار در عصر روز عاشورا، نه تنها از امام سجاد(ع) پرستاری میکرد، بلکه جمعی از زنان و کودکان داغدار، گرسنه، تشنه، مجروح به نوازشهای عاطفی نیاز داشتند، تحت حمایت معنوی خویش قرار میداد.

کیایی در پایان افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه دیگر شمیرانات طبق دستور العملهای ابلاغی در حال برگزاری است و صبحها مراسم هایی ویژه بانوان و عصر مراسم برای عموم مردم برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها