امیر حاتمی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در ساخت سامانه رانش واترجت ملی

وزیر دفاع با اشاره به رونمایی نخستین سامانه رانش واترجت ملی گفت: ساخت این سامانه توسط متخصصان داخلی، صرفه‌جویی ۳۰ درصدی نسبت به خرید محصولات خارجی را به همراه دارد.
کد خبر: ۳۳۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ - 25February 2019

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در ساخت سامانه رانش واترجت ملیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم رونمایی از نخستین سامانه رانش واترجت ملی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران کشوری دریایی با فرصت‌های بسیار زیاد است که برای استفاده از این فرصت‌ها باید داری توان و دانش دریایی باشیم.

وی افزود: اگر قدرت و دانش دریایی نداشته باشیم، فرصت‌های فراوان این حوزه به تهدید تبدیل می‌شوند.

وزیر دفاع با بیان اینکه استفاده از فرصت‌های فراوان دریا نیازمند ابزار‌ها و دانش دریایی است، گفت: در بین ملزومات دریایی، پیشران‌ها حائز اهمیت فراوانی هستند که سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری بخش خصوصی در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری داشته است.

امیر حاتمی ادامه داد: اوایل سال جاری دیزل ۱۳۰۰ اسب بخار را طراحی کردیم که برای بخش ریلی و دریا قابل استفاده است و امروز نیز پیشران واترجت را آماده کردیم که یکی از نیاز‌های ضروری شناور‌های کشور است.

وی با بیان اینکه این موتور با همکاری سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، دانشگاه شریف و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است، افزود: از سال گذشته ایران را در این زمینه تحریم کردند، اما ما بلافاصله تولید این موتور را در دستور کار قرار دادیم و آن را به صورت بومی ساختیم.

وزیر دفاع اضافه کرد: این سامانه برای پیشران شناور‌های مختلف در اندازه‌های نظامی، آتش‌نشان، امداد، تجاری و تفریحی بکارگیری خواهد شد.

امیر حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت این سامانه توسط متخصصان داخلی، صرفه‌جویی ۳۰ درصدی نسبت به خرید محصولات خارجی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار