سردار سلیمانی خبر داد؛

توقف روند کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های ۹۶ و ۹۷/ کاهش ۹۰ درصدی تصادفات اتوبوس‌ها با اجرای طرح «سپهتن»

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از توقف روند کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و کاهش ۹۰ درصدی تصادفات اتوبوس‌ها با اجرای طرح «سپهتن» خبر داد.
کد خبر: ۳۳۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲ - 02March 2019

توقف روند کاهش تلفات جاده‌ای در سال‌های ۹۶ و ۹۷/ کاهش ۹۰ درصدی تصادفات اتوبوس‌ها با اجرای طرح «سپهتن»به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «ایوب سلیمانی» جانشین فرمانده ناجا صبح امروز در چهاردهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه همه کارکنان نیروی انتظامی مجاهدانه و فداکارانه سخت‌ترین مأموریت‌ها را از مرز‌ها تا درون شهر‌ها بر عهده دارند، اظهار داشت: راهنمایی و رانندگی یکی از یگان‌های ناجا است که در گرما و سرما به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و شهدای زیادی تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی ادامه داد: برخی افراد متأسفانه در خصوص اعمال قانون تاب و‌ تحمل ندارند و بعضاً رفتار‌های نامناسبی از خود نشان می‌دهند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: ما نتوانستیم همزمان با گسترش سفرها، خودرو‌ها و جاده‌ها تعداد نیرو‌ها را افزایش دهیم و این باعث اِعمال فشار‌های زیادی بر نیرو‌های راهنمایی و رانندگی می‌شود.

سردار سلیمانی در خصوص جایگاه پلیس در هندسه قدرت خاطرنشان کرد: وظیفه نیروی انتظامی ارتقای امنیت، نظم و آرامش کشور و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است. ما به عنوان پلیس جمهوری اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشیم.

وی افزود: همه تلاش و کوشش مردم برای رسیدن به آرامش و امنیت برای خود و خانواده‌هایشان است و پلیس، مردم را در این راستا کمک می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به شرف‌یابی فرماندهان ناجا به محضر رهبر انقلاب گفت: ایشان ضمن تقدیر از کارکنان ناجا فرمودند که اقدامات و پیشرفت‌های خوبی داشتید، اما با توجه به تغییرات محیطی، نیاز است که سرعت کار را افزایش دهید.

سردار سلیمانی در خصوص پلیس تراز انقلاب اسلامی بیان کرد: پلیس تراز انقلاب با روحیه جهادی و بدون منت در خدمت مردم است و در راستای برقراری امنیت از جان خود می‌گذرد. پلیس در تراز انقلاب در اوج اقتدار، با مهربانی برخورد می‌کند، هوشیار است و از ابزار هوشمندسازی استفاده می‌کند.

وی افزود: کسانی که با انقلاب اسلامی زاویه داشته باشند، با نیروی انتظامی زاویه دارند و پلیس با تمام توان با آن‌ها برخورد و جلوی هجمه‌های دشمن ایستادگی خواهد کرد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: در یکی دو سال اخیر شاهد این هستیم که برخی افراد به مأموران بی دفاع به خصوص مأموران راهور حمله‌ور می‌شوند.

سردار سلیمانی با اشاره به تخلف رانندگی یکی از چهر‌ه‌های شاخص ورزشی و نوع برخورد وی با پلیس گفت: مأمور ما با صلابت به وظیفه خود عمل کرده است و کسی که فیلم گرفته و آن را در شبکه اجتماعی پخش کرده است، غیر از قانون‌گریزی کاری انجام نداده است.

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته زنگ خطر تلفات ناشی از تصادفات شهری و جاده‌ای به صدا درآمده است، افزود: همه در آن زمان حساس شدند و پلیس با همه ظرفیت وارد میدان شد و با بسیج همه امکانات ناجا و کمک‌رسانی دستگاه‌های خدماتی توانستیم تعداد کشته‌های تصادفات در آخر سال ۹۵ را از ۲۸ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر برسانیم و کاهش ۴۰ درصدی داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: در سال گذشته اعلام کردیم که با افزایش دو برابری خودرو و عدم توفیق در نصب فناوری‌ها و عدم پشتیبانی از پلیس راهور، با توجه به روند‌ها با افزایش تلفات جاده‌ای مواجه خواهیم بود.

سردار سلیمانی گفت: سال‌های ۹۶ و ۹۷ متأسفانه روند کاهش تلفات تصادفات متوقف شده است و اگر فکری نشود، افزایش تلفات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اطلس تصادفات، علل آن‌ها و اولویت‌های اقدام مشخص و به همه استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: در برنامه پنجم باید کاهش ۳۶ درصدی در کاهش تلفات داشته باشیم و در این راستا باید همه دستگاه‌ها کمک کنند.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه باید طرح سپهتن بر روی همه خودرو‌ها نصب شود، خاطرنشان کرد: از زمانی که «سپهتن» بر روی اتوبوس‌ها نصب شده است کاهش ۹۰ درصدی در تصادفات اتوبوس‌ها داشته‌ایم.

سردار سلیمانی با طرح این سوال که چرا امروز دستگاه‌ها با تمام توان وارد کار نمی‌شوند، گفت: قرار بر این بود که شش هزار دوربین پایش تصویری در جاده‌ها نصب شود، اما امروز دو هزار دوربین پایش تصویری نصب شده است. چرا عزم ملی در این خصوص وجود ندارد.

وی تأکید کرد: پلیس تلاش خود را بیشتر خواهد کرد و در همه جا حضور خواهد داشت؛ چه دستگاه‌های دیگر پای کار باشند و چه نباشند، ناجا مجاهدانه مأموریت‌های خود را اجرا خواهد کرد؛ هرچند که حضور پلیس به تنهایی تاثیرگذار نخواهد بود و باید همه دستگاه‌ها نقش خود را ایفا کنند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: بیش از ۶۸ درصد تصادفات و ۶۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها صورت می‌گیرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: در ۳۰ کیلومتری بیش از ۵۰ درصد از شهر‌ها در یک سال گذشته تلفات نداشتیم و بیشتر تصادفات در ۴۹ شهر اتفاق افتاده است.

وی افزود: در کل کشور در شهر و جاده پنج هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که بحرانی‌ترین آن‌ها بیش از هزار نقطه است که با اولویت و اصلاحات این معابر می‌توانیم تصادفات را کاهش دهیم.

جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد: اگر ناوگان پلیس راهور تقویت، دوربین‌ها نصب و طرح سپهتن به خوبی اجرایی شود، تعهد می‌دهیم که تلفات جاده‌ای کاهش بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار