استاندار ایلام:

شورای هماهنگی نهادهای فعال در مساجد ایجاد شود

قاسم دشتکی گفت: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در سطح مساجد باید باشد که مردم در مساجد حضور داشته و ارتباط آنان با مسجد و حضور مردم گسترده شود.
کد خبر: ۳۳۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ - 16March 2019

شورای هماهنگی نهادهای فعال در مساجد ایجاد شودبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی»، صبح امروز (۲۵ اسفند) در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار داشت: در مساجد نهادهای مختلفی از جمله هیئت‌امنا، هیئت‌های مذهبی کانون‌های مساجد و بسیج فعالیت دارند که نیازمند ساماندهی این نهادها در سطح مساجد وجود دارد و از سوی دیگر نیز این نهادها باهم تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه مساجد باید فعال شوند، تصریح کرد: مراسمات مذهبی و دینی و فرهنگی در مساجد برگزار شود و هیئت‌های که وجود دارند یک هماهنگی ایجاد شود و شورای هماهنگی بین نهادهای فعال در مساجد ایجاد شود که با مسئولیت امام جماعت باشد.

سلیمانی دشتکی، با تأکید بر اینکه نباید تشکیلات جدیدی به نهادهای فعال در مساجد اضافه شود، ابراز کرد: گروه‌های که در مساجد فعالیت دارند باید هماهنگی لازم را داشته باشند که به ریاست امام جماعت مسجد، بتوانند با تعامل باهم فعالیت‌های مساجد را انجام دهند و یک گروه نظارت نیز بر این فعالیت‌های نظارت کند.

استاندار ایلام، بابیان اینکه هدف این است که مردم در مساجد حضورداشته باشد و ارتباط مردم با مسجد و حضور مردم در مساجد خیلی قوی باشد، افزود: راهکار فعال کردن مساجد این است که علاوه بر هماهنگی دستگاه‌های فعال در مساجد، فعالیت این نهادها نیز ارتقا یافته و برنامه‌های متنوعی در سطح مساجد به‌صورت منسجم برگزار شود که با محوریت امام جماعت و یا فرد مستقر و بزرگان مساجد برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت در سطح مساجد تثبیت شود، یادآور شد: باید زمینه‌ای ایجاد شود که اکثریت مساجد دارای امام جماعت داشته باشند و در این حوزه اگر طرحی می‌خواهد اجرایی شود بایست جوری افق آن روشن باشد که پس از اجرا، منتج به تغییر مثبت گردد.

استاندار ایلام، تأکید کرد: پژوهش‌های انجام‌گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی خوب است اما برای رفع آسیب‌های اجتماعی بایستی مجموعه پژوهش‌ها جمع‌بندی شود و راهکارهای لازم ارائه شود و البته باید راهکارهای عملیاتی عرضه شود.

سلیمانی دشتکی، در ادامه با اشاره به تلاش دستگاه‌های مرتبط با دو حوزه آسیب‌زای کشت مواد مخدر و قاچاق دام در استان، گفت: ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از طریق طرح‌های جایگزین ازجمله کشت گل نرگس در بخش‌های محروم استان باید استفاده شود و هرجایی که مردم برای دریافت تسهیلات مشکل داشتند با هماهنگی بانک‌ها مرتفع شود.

 وی با اشاره به‌ ضرورت ایجاد پایگاه‌های فرهنگی در مناطق آلوده به مواد مخدر، خاطرنشان کرد: طرح نماد با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش در راستای آگاهی بخشی به دانش آموزان در استان ایلام به‌صورت پایلوت برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها