امیر اسفندیاری به دفاع‌پرس خبر داد؛

نمایش ۱۰۸ فیلم خارجی و ۵۶ فیلم ایرانی در جشنواره جهانی فجر

معاون امور بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: حدود ۱۰۸ فیلم خارجی و ۵۶ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف بین‌الملل، سینمای سعادت، مستند زیر ذره‌بین، نمایش‌های ویژه و بخش فیلم‌های کوتاه را خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۴۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ - 17April 2019

امیر اسفندیاری معاون امور بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به اتفاقات مهم این جشنواره اظهار داشت: جشنواره سی و هفتم مثل دوره‌های گذشته بخش‌های مختلف، مهمانان ویژه و فیلم‌های خیلی متنوعی دارد. حدود ۱۰۸ فیلم خارجی و ۵۶ فیلم ایرانی در بخش‌های مختلف بین‌الملل، سینمای سعادت، مستند زیر ذره‌بین، نمایش‌های ویژه و بخش فیلم‌های کوتاه را خواهیم داشت.

وی گفت: بهترین آثاری که کشور‌ها برای معرفی به اسکار فرستادند را نیز در یک بخش نمایش خواهیم داد. مهمانان و فیلم‌ها از ۷۵ کشور دنیا هستند. در بخش بازار حدود ۴۷ خریدار خارجی وجود دارد که از ۳۹ غرفه‌ای که محصولاتشان را عرضه می‌کنند، بازدید خواهند کرد.

معاون امور بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر به ادامه فعالیت بخش دارالفنون جشنواره اشاره داشت و گفت: کلاس‌های دانشگاهی این بخش همچنان برقرار است و مسوولیت این بخش با مازیار نوری است. بحث برگزاری نشست‌های مختلف نیز بر عهده علیرضا شجاع‌نوری است و شهاب اسنفدیاری نیز بخش دانشگاه جشنواره را دنبال می‌کند.

اسفندیاری از مرور سینمای آلمان و چین در این جشنواره خبر داد و افزود: امسال در جشنواره شاهد آثار خوبی در زمینه انیمیشن نیز خواهیم بود، ضمن اینکه هر ساله سعی داریم بحث مرور سینمای کشور‌های خارجی را داشته باشیم.

وی درباره نحوه حضور مردم در جشنواره خاطرنشان کرد: همراهی مردم در جشنواره جهانی فجر از طریق ثبت نام در باشگاه هواداران جشنواره است که با کارت صادر شده و تهیه بلیت به تماشای آثار خواهند نشست چراکه فضای اینجا، فضای محدودی است و باید حتماً مخاطبین ثبت نام کرده و بلیت تهیه کنند.

معاون امور بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر درباره محل نمایش آثار گفت: مقر ما چارسو است و سینما فلسطین نیز برای بخش باشگاه هواداران جهت برگزاری نشست و نمایش در نظر گرفته شده است، ولی همه این فضا‌ها محدود است و برای حضور در جشنواره بهترین روش، ثبت نام در باشگاه هوادران است که اعضای زیادی داشته و می‌توانند دریافت کارت داشته باشند.

اسفندیاری درباره بخش شاخه‌های زیتون اظهار داشت: در این بخش که آثاری از کشور‌های مختلفی وجود دارد فیلم‌ها در راستای ظلمی است که در جامعه معاصر به بشر شده؛ در این بخش فیلم‌های بسیار خوبی وجود دارد. آثاری از ترکیه، آمریکا و اروپا در این بخش داریم که یکی از آنها به «کشتی صلح» می‌پردازد که قرار بود کمک‌های بشر دوستانه را برای مردم غزه ارسال کند و مورد حمله سربازان اسرائیلی قرار گرفت. این مستند نشان می‌دهد این کشتی چقدر به دنبال صلح بوده و چگونه مورد تجاوز قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها