اعطا در نشست خبری با اصحاب رسانه:

سیل تهران را تهدید نمی‌کند/ افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها منوط به نظر ستاد تنظیم بازار است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران با خطر جدی وقوع سیل مواجه بود که با مدیریت، این خطر رفع شد.
کد خبر: ۳۴۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ - 23April 2019

با مدیریت صورت گرفته خطر سیل در تهران از بین رفت/ انتخابات شورایاری‌ها در دستور جدی شورای تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی اعطا» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه امسال شهرداری تهران در مقطع تعطیلات نوروزی با موضوع سیل مواجه شد، اظهار داشت: شهرداری تهران با حضور در استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی اقدامات خوبی انجام داد.

وی ادامه داد: تهران با خطر جدی وقوع سیل مواجه بود که با مدیریت، این خطر رفع شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی تحت عنوان نوروزگاه‌ها در سال ۹۸ کار‌های خوبی انجام شد و شاهد برنامه فرهنگی خوبی در تهران بودیم.

اعطا با اشاره به اینکه شورا‌ها به دنبال این هستند که پایگاه‌های شورا در جمهوری اسلامی مستحکم شوند، گفت: یکی از موضوعاتی که در دستور کار ما قرار دارد، انتخابات شورایاری‌هاست که به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

جریمه ۳۰۰ میلیاردی «ایران‌مال»

وی در ادامه در خصوص بازداشت یکی از مدیران مناطق شهرداری تهران اظهار داشت: این موضوع برای هفت ماه قبل است و موضوع جدیدی نیست؛ بررسی‌ها در این‌خصوص در حال انجام است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده و تخلفات توسط حراست شهرداری در حال پیگیری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تغییر شهرداری آن منطقه مرتبط به تخلفات نبوده و بر اساس تصمیم شهردار تهران بوده است.

اعطا در خصوص پرونده معاون شهرسازی یکی از مناطق گفت: با توجه به ابهامات و شبهات پرونده، پیش از اینکه شورا وارد شود خود شهرداری وارد شد و ما حساسیت ویژه‌ای در این موارد داریم.

وی در خصوص پرونده ایران‌مال و تخلفات آن بیان کرد: با توجه به حجم پرونده و تخلفات، این پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال و رأی آن صادر شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر این اساس، در خصوص پارکینگ رأی بر این شد که پارکینگ تأمین و در بخشی از آن به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری باید قلع و قمع شود. همچنین پروژه ایران مال ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه شد.

پرونده افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها همچنان در شورای شهر باز است

اعطا با بیان اینکه چند طرح تحقیق و تفحص در شورای شهر طراحی شده است، افزود: طرح‌های تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری، تحقیق و تفحص از املاک شهرداری و تحقیق و تفحص درباره بدهی‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص از مؤسسه همشهری صورت گرفته و در حال جمع‌بندی است. همچنین تحقیق و تفحص در خصوص املاک و بدهی‌ها پس از تایید اعضای شورای اسلامی شهر تهران آغاز خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس، در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده دارد، این موضوع باید به تایید ستاد تنظیم بازار برسد.

اعطا افزود: موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در شورای اسلامی شهر تهران همچنان باز است و باید در این خصوص تعیین تکلیف شود.

باید به شورایاری‌ها نگاه اجتماعی داشت

وی درباره حاشیه‌های چند روز گذشته در خصوص نام‌گذاری معابر گفت: موضوع نام‌گذاری معابر توسط کمیسیون نام‌گذاری که پنج عضو دارد انجام می‌شود و پیشنهاد‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی هنری و سازمان‌های مردم‌نهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پس از تایید، کمیسیون نام‌گذاری وارد صحن علنی شورا می‌شود و پس از تصویب اعضا تغییر نام انجام می‌شود.

اعطا با اشاره به دلیل تمرکز نام‌گذاری در مناطق دو، سه و چهار گفت: این تمرکز به دلیل این است که افراد مد نظر در این مناطق زندگی می‌کنند.

وی در خصوص انتخابات شورایاری‌ها عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که انتخابات بعد از ماه رمضان برگزار شود و در این خصوص هماهنگی با وزارت کشور انجام شده است و تاکنون شاهد مخالفت از طرف وزارت کشور نبودیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در خصوص شورایاری‌ها هر نوع نگاه سیاسی محکوم به شکست است و باید به شورایاری‌ها یک نگاه اجتماعی داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها