هنیه: همراه‌شدگان با «معامله قرن» از ما نیستند

رئیس دفتر سیاسی حماس در نشست سران گروه‌های مقاومت فلسطینی اعلام کرد، در اصل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بند‌های «معامله قرن» را نوشته و یک برنامه‌ریزی برای ترسیم دوباره جغرافیایی سیاسی منطقه در جریان است.
کد خبر: ۳۴۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶ - 27April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نوار غزه امروز (شنبه هفتم اردیبهشت ماه) شاهد نشستی با حضور سران گروه‌های مختلف فلسطینی به دعوت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود تا راه‌های مقابله با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، هنیه در این نشست اظهار داشت: تحرکات آمریکایی-صهیونیستی برای تسویه مسأله فلسطین از خلال معامله قرن در جریان است و بند‌های معامله قرن که در حال اجرایی شدن است در اصل کار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است. شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر جولان سوریه بعلاوه اعطای چراغ سبز برای حاکمیت بر جولان، بخشی از این طرح هستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: یک برنامه‌ریزی برای ترسیم دوباره جغرافیایی سیاسی منطقه، در جریان است به نحوی که گروه‌های مقاومت را به دشمن امت عربی و اسلامی تبدیل کند.

هنیه در ادامه افزود: گروه‌های مقاومت از طریق اتاق عملیات مشترک، بیشتر از 12 مقابله با رژیم اشغالگر داشته‌اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: شعار امروز ما این است که در مقابله با معامله قرن از طریق ساقط کردن این قرارداد، متحد هستیم و ملت ما در هر مکانی این شعار را سر می‌دهد؛ هر کسی که در راستای (اجرایی شدن) معامله قرن تعاملی داشته باشد از ما نیست.

هنیه ادامه داد: تحولات تأسف‌باری در جریان است که به رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را در راستای افزایش اختلافات و ادامه درگیری‌های فرقه‌ای در منطقه ادامه دهند. از جمله تحولات تأسف‌بار کنونی تلاش برای افزایش محاصره گروه‌ها مقاومت و فرهنگ مقاومت است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: مقاومت از هیچ بخشی از قدس شانه‌خالی خالی نخواهد کرد و هر تلاشی برای کنار زدن حق بازگشت یا بیشتر کردن پراکندگی جغرافیای سیاسی فلسطین مردود خواهد بود.

هنیه ضمن تأکید بر رد جدایی غزه از کرانه باختری و نیز عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، اعلام کرد: کشور‌های عربی و اسلامی دشمنان ما نیستند بلکه دشمن ما رژیم اشغالگر اسرائیلی است.

وی ادامه داد: قدس و سرزمین (فلسطین) برای ماست، از فلسطین شانه خالی نخواهیم کرد و با وجود همه فشار‌ها و وسوسه‌ها، اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

رهبر حماس تصریح کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم دولتی در غزه و دولتی بدون غزه وجود نخواهد داشت. حماس تمام امکانات خود برای رد معامله قرن را به کار خواهد گرفت. یک نگرش برای مقابله با معامله قرن بر پایه بازگرداندن وحدت ملی عرضه می‌کنیم. ما برای دیدار مستقیم و فوری میان سران حماس و کمیته مرکزی فتح به ریاست ابومازن (محمود عباس رئیس دفتر سیاسی حماس) در غزه یا خارج آن آماده هستیم.

هنیه در ادامه به تشکیل دولت وحدت ملی و فراهم کردن مقدمات برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، شورای ملی و متحد کردن سازمان‌های فلسطینی فراخواند.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تأکید بر اینکه هیچ جایگزینی برای سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» وجود ندارد، افزود: به برگزاری نشستی فوری در چارچوب رهبری موقت دعوت می‌کنیم تا برنامه سیاسی، بازچینی ساف و بازگرداندن اعتبار به این سازمان مورد بررسی قرار گیرد.

هنیه گفت: تمام حساب‌ها بر روی آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرح سازش از بین رفته و باید از توافق «اسلو» خارج شد. همچنین «هماهنگی امنیتی» با رژیم اشغالگر و عادی سازی روابط با این رژیم باید به صورت کلی متوقف شود.

«جرد کوشنر» سه‌شنبه هفته گذشته تأیید کرد که دولت آمریکا بعد از ماه رمضان طرح موسوم به معامله قرن برای ایجاد سازش میان رژیم صهیونیستی و طرف‌های فلسطینی را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها