نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

عده‌ای برای کمرنگ کردن واحدهای درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها نقشه می‌کشند

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم گفت: تدریس کتب مربوط به دفاع مقدس باید در دانشگاه‌ها ادامه یابد و شاهد حذف واحدهای درسی نباشیم، متاسفم باید بگویم که عده‌ای برای کمرنگ کردن این واحدهای درسی نقشه‌ها دارند.
کد خبر: ۳۴۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ - 01May 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امام جمعه تبریز شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید از ضروریات است و یکی از راه‌های این مهم برگزاری یادواره‌هاست.

وی یادآور شد: عده‌ای به برگزاری یادواره شهدا خرده می‌گیرند و می‌گویند چنین مراسماتی تکراری شده است اما از منظر بنده حتی تکرار این یادواره‌ها نه‌تنها ضرر ندارد بلکه مایه‌ی خیر و برکت است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال مردم به ویژه نسل جوان انقلاب از یادواره‌های شهدای مدافع حرم استان تصریح کرد: باید روی وصیت‌نامه شهدا بسیار کار شود و وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش به آنچه شهدا نوشته‌اند بهاء دهند اما متاسفانه در حال حاضر شاهد عکس آن هستیم.

وی تاکید داشت: تدریس کتب مربوط به دفاع مقدس باید در دانشگاه‌ها ادامه یابد و شاهد حذف واحدهای درسی نباشیم، متاسفم بگویم عده‌ای برای کمرنگ کردن این واحدهای درسی نیز نقشه‌ها دارند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خواستار جدیت در اجرای برنامه‌های راهیان نور شد و خاطرنشان ساخت: با چشمان خود خانواده‌ای را دیدم که برای تفریح و گردش آبادان و خرمشهر آمده بودند و بعد از حضور در شلمچه و مشاهده معنویت حاکم در منطقه، متحول شدند.

وی کاروان راهیان نور را بهترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند جنگ به‌مانند گنج است و باید به این گنجینه ارزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با گذشت زمان کهنسال می‌شوند و به مرور از دست‌شان می‌دهیم، اعلام کرد: این اشخاص دریای اطلاعات هستند و خاطرات بسیاری دارند که هیچکدام تحریر نشده‌اند.

وی اذعان داشت: والدین، برادران و خواهران شهدا و همرزمان آنان نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و تنها نباید به وصیت‌نامه شهدا اکتفا کرد.

امام جمعه تبریز در پایان صحبت‌های خود با تبریک انتصاب سردار سرتیپ دوم «اصغر عباسقلیزاده» به‌عنوان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، گفت: 80 درصد مسایل با حضور شما قابل حل است و همگان به شما اعتماد و ارادت دارند.

وی بر وحدت نیروهای مسلح تاکید کرد و بیان داشت: در میان شهدا نباید تفاوت قائل شد، متاسفانه به نقش شهدای جهاد سازندگی در جبهه آنطور باید و شاید پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها