امام جمعه باخرز:

موفقیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عمل‌گرایی حاصل می­‌شود

حجت الاسلام زاهدی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حد شعار مطلوب دشمن ‌خواهد بود، گفت: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مانع نفوذ و سلطه دشمن شود.
کد خبر: ۳۴۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ - 15May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان «باخرز» با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی امروز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «داود زاهدی» امام جمعه باخرز در این جلسه اظهار داشت: برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید به صورت جهادی و انقلابی کار کرد و همه دست‌اندرکاران نیز با روحیه‌­ای که شهدا در راه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب مجاهدت کردند در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.

موفقیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عملگرایی حاصل می­‌شود

وی افزود: اگر فقط در حد شعار به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شود، این مطلوب دشمن ‌خواهد بود. نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مانع نفوذ و سلطه دشمن شود.

امام جمعه باخرز در پایان گفت: دو قطبی کردن فضای ایثار و شهادت، موضوع نگران کننده‌ای است که باید به آن توجه داشت. ترویج این فرهنگ نیازمند کار تشکیلاتی و جهادی است و نباید با اعمال سلیقه‌های شخصی به کار خدشه وارد کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این نشست ابراز داشت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری، همه ما وظیفه داریم از  دفاع مقدس به عنوان یک گنج، حداکثر بهره را ببریم و اجازه ندهیم میراث شهدا به دست فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه به راه‌­اندازی دفاتر نمایندگی در شهرستان­‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها، در راستای تقویت اداره‌­کل حفظ آثار در استان و همچنین ارتباط بیشتر با شهرستان‌ها انجام شده است. این انتظار وجود دارد که همه دستگاه‌ها و نهادها در سطح شهرستان‌ها علاوه بر تقویت این نمایندگی‌ها، آنها را در اجرای مأموریت­‌های محوله یاری کنند.

موفقیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عملگرایی حاصل می­‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه، تکمیل یادمان شهدای گمنام شهرستان باخرز را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: باید همه مسئوولین شهرستان باخرز تکمیل یادمان شهدای گمنام این شهرستان را به عنوان اولویت کاری خود قرار دهند تا هر چه سریعتر شاهد افتتاح این یادمان باشیم.

احمد شافعی فرماندار شهرستان باخرز گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به هیچ جناح‌ سیاسی و یا مذهب خاصی تعلق ندارد، بلکه این فرهنگ به همه کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند و از نعمت امنیت برخوردار هستند، تعلق دارد.

این مسئوول در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت بیش‌ از گذشته ترویج پیدا کند، زیرا همه ما مدیون خون شهدا هستیم. ما برخود وظیفه می‌دانیم تا در ساختار اداری و اجتماعی، این جایگاه را مورد توجه قرار داده و به آن بها دهیم.

موفقیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با عملگرایی حاصل می­‌شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها