ساجدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ژست صلح‌طلبی ترامپ پشت نقاب «آبه»/ کاهش محبوبیت ترامپ برای انتخابات آمریکا

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ مجبور است خود را فردی صلح‌طلب نشان دهد به همین منظور در تلاش است تا به وسیله نخست وزیر ژاپن، ایران را به پای میز مذاکره بکشاند.
کد خبر: ۳۴۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ - 03June 2019

محمد ساجدی کارشناس ارشد روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین ‌الملل دفاع‌پرس، در مورد تغییر رویکرد کاخ سفید نسبت به ایران پس از سفر ترامپ به ژاپن اظهار داشت: طی سفر اخیر ترامپ به ژاپن کاملا شاهد تغییر لحن او در مورد ایران بودیم.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ مجبور است خود را فردی صلح‌طلب نشان دهد به همین منظور در تلاش است تا به وسیله نخست وزیر ژاپن، ایران را به پای میز مذاکره بکشاند.

ساجدی ادامه داد: این در حالی است که آمریکا به صورت یک‌طرفه از توافق هسته ای خارج شده است و بازگشت پای میز مذاکره فقط در صورتی انجام می شود که  آنها به برجام بازگردند.

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل اظهار کرد: امروز ترامپ درگیر چند مسئله شده است که مهمترین آنها جنگ اقتصادی با چین و از سوی دیگر «معامله قرن» است و چالش توافق با کره شمالی و ایران را نیز در پیش دارد.

وی بیان داشت: هرگونه توافق با ایران می تواند دستاوردی بزرگ برای ترامپ باشد تا در انتخابات آینده مانور تبلیغاتی خوبی روی آن دهد؛ از سوی دیگر مقاومت ایران تاکنون جواب داده است و این راه ادامه خواهد داشت تا زمانی که کاخ سفید تغییر رویکرد دهد.

ساجدی در مورد انتخابات پیش روی آمریکا گفت: معتقد هستم که ترامپ در انتخابات آینده موفق نخواهد شد؛ زیرا امروز از محبوبیت زیادی برخوردار نیست.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها