پدر شهید «محسن برهانی»:

شهدا به تمام علائق دنیوی خود پشت پا زدند

پدر شهید «محسن برهانی» گفت: شهدا هنگامی که احساس کردند جبهه به آنها نیاز دارد به تمام علائق دنیوی خود پشت پا زده و برای حفظ دین اسلام به جبهه اعزام شدند.
کد خبر: ۳۵۲۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ - 02July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، پدر شهید «محسن برهانی» در مراسم حماسه حسینی که در اردوگاه فرهنگی شهید «عبدالمهدی مغفوری» برگزار شد، اظهار داشت: ان‌شاءالله به برکت نظام جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها خودکفا شویم و به کشورهای بیگانه محتاج نباشیم و برای برطرف کردن احتیاجات این کشور بایستی با تمام توان کار کنیم و به نیروی جوان و باانگیزه ایرانی امیدوار باشیم.

وی افزود: شما دانش آموزان بایستی با تمام وجود درس بخوانید و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در زندگی اجرا کرده و سرلوحه کار خود قرار دهید تا به پیشرفت و سعادت دست پیدا کنید.

پدر شهید «محسن برهانی» بیان داشت: فرزند من و اکثر دانش‌آموزان شهید، به درس و مدرسه علاقه زیادی داشتند، اما هنگامی که احساس کردند جبهه به آنها نیاز دارد به تمام علائق دنیوی خود پشت پا زده و برای حفظ دین اسلام به جبهه اعزام شدند.

وی گفت: هنگامی که از محسن 17 ساله من پرسیدند شما که از وضعیت خوبی در زمینه درس و تحصیل برخوردارید، چرا به جبهه آمدید، گفت: من برای حفظ دین مقدس اسلام و برای رضای خدا به جبهه آمدم و برخلاف آنچه دشمن تبلیغ می‌کند، ما فریب نخورده ایم و تصمیم من کاملا آگاهانه و با بصیرت بود و آرزو دارم سرانجام کار من به شهادت ختم شود.

پدر شهید «محسن برهانی» با بیان اینکه محسن در جبهه سخت‌ترین کارهای آموزشی را انتخاب می‌کرد به بیان خاطره ای از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: فرمانده محسن نقل می کند رزمندگان پس از ساعت‌ها آموزش در آب سد دز و احساس خستگی هنگامی که به محل استراحت می رسیدند لباسهای غواصی گل آلود خود را رها کرده و به استراحت می‌پرداختند و صبح روز بعد که از خواب بیدار می شدند، همه لباسها تمیز و مرتب بود و محسن این کار را انجام می داد.

شهدا به تمام علائق دنیوی خود پشت پا زدند/// در حال ویرایش

در ادامه این مراسم پدر شهید «محمدرضا کاظمی زاده» با بیان اینکه تربیت فرزند صالح از خانواده شروع می شود افزود: لقمه حلال در تربیت صحیح و سالم فرزندان نقش بسزایی دارد و هنگامی که در آغوش خانواده به فرزندان آموزش های لازم در مباحث دینی و مذهبی داده شود، فرزند صالح نصیب آن خانواده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محمدرضا در همه کارها خدا را در نظر داشت و برای حل مشکلاتش به ائمه اطهار (ع) متوسل می‌شد، تصریح کرد: محمدرضا به نماز اول وقت بسیار اهمیت می داد و همین اعتقاد به نماز اول و قت و شرکت در مجالس مذهبی باعث شد خداوند خریدار محمدرضا باشد و شهادت نصیب وی شود.

پدر شهید «محمدرضا کاظمی زاده» به بیان خاطراتی از فرزند شهیدش پرداخت و گفت: هنگامی که از محمدرضا سوال کردم برای چه به جبهه می روی، در جواب می گفت: جبهه به ما نیاز ندارد، جبهه یک دانشگاه است که ما برای خودسازی به آن نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها