فیصل المقداد:

دمشق به حملات اسرائیل پاسخ دوچندان می‌دهد/ روابط سوریه با ایران راهبردی است

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: دمشق به حملات رژیم صهیونیستی دوچندان پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۳۵۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 03July 2019

دمشق به حملات اسرائیل پاسخ دوچندان می‌دهد/ روابط سوریه با ایران راهبردی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: دمشق آماده پاسخ دو چندان به چنین حملاتی است.

وی درباره تجاوزگری رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: سوریه با اسرائیل در همه جا می‌جنگد. این جنگ با گروه‌های تروریستی به عنوان ابزارهای این رژیم است.

المقداد گفت: هدف تجاوزگری اسرائیل، حفاظت از این ابزارهاست؛ بویژه بعد از دستاوردهای ارتش و هم پیمانانش.

وی بر آمادگی دائمی سوریه برای پاسخ دو چندان تاکید کرد: خواستار هوشیاری شد، زیرا منطقه نیاز به آرامش است و نیاز به تنش خواه از سوی آمریکا یا طرف‌های دیگر جامعه بین‌المللی ندارد. جهان و شورای امنیت باید از خطر چنین تحولاتی آگاه باشد؛ زیرا سوریه در قبال حق خود سکوت نخواهد کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین درباره اوضاع ادلب گفت: عملیات مبارزه با تروریسم در استان ادلب ادامه دارد و براساس یک طرح مدون به دقت پیش می‌رود. بازگشت ادلب به آغوش میهن عنصر اساسی رای بازگشت ثبات به این منطقه است.

المقداد روابط ایران و سوریه را نیز راهبردی توصیف کرد و گفت: اوضاع ملتهب منطقه رایزنی و سفرهای دوجانبه مداوم را ایجاب می‌کند.

وی درباره همکاری بین ایران و سوریه درباره مقابله با تحریم‌ها گفت: صدها توافقنامه اقتصادی و سیاسی با ایران وجود دارد. ما امروز فعال سازی این توافقنامه‌ها و تقویت همکاری در سایه تحریم‌ها را بررسی کردیم. این تحریم‌ها ضد بشری و جنایت جنگی است و آثار منفی برای ملت‌های دو کشور دارد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها