نمایش تئاتر "من که دا نیستم" همزمان با ایام دفاع مقدس

نمایش "من که دا نیستم" نسبت به دیگر نمایش های مناسبتی جذابیت های خاص و ویژه ای دارد و ازدیگر نمایش های سفارشی فاصله دارد.
کد خبر: ۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰ - 23September 2013

نمایش تئاتر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با بیان اینکه جریان اقتباس در دنیا جریان پویا و پرمخاطبی است، گفت: متن نمایش "من که دا نیستم" را یک سال پیش مهرداد رایانی مخصوص به نگارش درآورد و حسین پارسایی برای کارگردانی آن اعلام آمادگی کرد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی اظهار کرد: نمایش "من که دا نیستم" نسبت به دیگر نمایش های مناسبتی جذابیت های خاص و ویژه ای دارد و ازدیگر نمایش های سفارشی فاصله دارد. مقدمات این نمایش طوری فراهم شده که بتواند هم مخاطب خاص و هم مخاطب عام را جذب کند.

وی افزود: ما در اجرای این نمایش مناسبتی عمل نکردیم، اما از مناسبتی که پیش رو داریم و همزمانی اجرای اثر با هفته دفاع مقدس سود بردیم. این نمایش به مدت 30 روز روی صحنه می رود که یک هفته آن با هفته دفاع مقدس همزمان می شود. ما برای همه نمایندگان مجلس و افراد دولت کارت دعوت ارسال کرده ایم که امیدوارم دعوت ما بپذیرند و از این نمایش دیدن کنند.

حسین پارسایی کارگردان نمایش "من که دا نیستم" با اشاره به اینکه خواندن کتاب "دا" انگیزه ساخت اثری نمایشی را در وی ایجاد کرده، اذعان کرد: در این رمان زنی قهرمان وجود دارد که به روابط عاطفی و انسانی می پردازد و هر کس با هر فرهنگی این رمان را بخواند، متوجه می شود که در برهه ای از زمان در کشور ما چه اتفاقاتی رخ داده است.

وی افزود: کتاب "دا" اثر بسیار شناخته شده ای است. خیلی ها از من می پرسیدند که چطور این رمان با این حجم به صورت نمایش درآمده است. برای اینکه مخاطب اقتباسی بودن این اثر را کاملا درک کند، نام آن را به "من که دا نیستم" تغییر دادیم. در این نمایش "دا" شخصیت اصلی داستان و واقعیت اصلی آن است.

وی تصریح کرد: کلیت این نمایش در پی مطرح کردن این نکته است که با فاصله گرفتن ما از جنگ، شهر باید به حالت قبل خود برگردد و به سمت پیشرفت برود و در پی ان این سوال را مطرح می کند که این ساخت و سازها باید به چه قیمتی انجام شود و آیا باید دستاوردهای جنگ را زیر پا بگذارد یا خیر.

 

نظر شما
پربیننده ها