استاندار زنجان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته‌ تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس

«فتح‌الله حقیقی» بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با حضور دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ - 25July 2019
ضرورت تشکیل کمیته‌ تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدسبه گزارش دفاع‎پرس از زنجان، پنجمین جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان روز گذشته در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد.
 
در این جلسه «فتح‌الله حقیقی» استاندار زنجان، ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های مرتبط برای تکمیل این پروژه اظهار داشت: این کمیته با حضور مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، شهرداری، ارتش، معاونت عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های مرتبط و به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه اساس کار این است که این پروژه به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اعتبارات قابل توجهی برای تکمیل این پروژه نیاز است، جلسات کمیته باید به صورت منظم و عملیاتی تشکیل شده و مراحل ادامه کار، اولویت‌بندی و مرحله‌بندی شود.
 
حقیقی تصریح کرد: اگر عزم جدی در استان وجود داشته باشد پیشرفت مطلوبی را می‌توان شاهد بود و در ادامه نیز می‌توان با ارائه گزارش پیشرفت به سازمان‌های مرکزی از طریق آن‌ها نیز پیگیر جذب اعتبارات بعدی شد.
 
استاندار زنجان افزود: این مرکز، یکی از پروژه‌هایی است که در برنامه بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به استان زنجان قرار دارد.
 
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: این پروژه به دلیل حفظ هویت و تاریخ کشور از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تکمیل آن نیاز به عزم جدی دارد.
 
حجت‌الاسلام خاتمی افزود: هر یک از دستگاه‌ها و بخش‌ها در ارتباط با تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان هر اقدامی که از دستشان برمی‌آید را به‌کارگیری کرده و هر ایده و فکر عملیاتی برای اجرایی شدن دارند را ارائه دهند.
 
وی تاکید کرد: پیشنهاد‌ها در راستای پیدا کردن مقصر نباشد بلکه کمکی برای پیشرفت و تکمیل این مرکز باشد.
 
حجت‌الاسلام خاتمی افزود: باید با استفاده از ظرفیت این مراکز و روایت‌ها و سایر کار‌های فرهنگی، تاریخ جنگ تحمیلی برای اقشار مختلف جامعه گفته شود.
 
مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان در سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در منطقه گاوازنگ (ائل داغی) کلنگ‌زنی شده، اما به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبارات با گذشت ۹ سال تنها ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
انتهای پیام
نظر شما
پربیننده ها